Direktlänk till inlägg 3 november 2007

Snö, regn o kalas!

Av Pernilla - 3 november 2007 16:07

Vaknade imorse och det var vitt ute. Blev så himla glad - tills jag såg att det spöregnade...Så det blev till att snabba oss med frukosten för att hinna ut och i alla fall känna på snön innan det försvann.

Wille sa att han ville baka snön, dvs göra det han tror heter snöbullar :-) Gullungen! Att han kommer ihåg det! Vilken kille.


Han lekte i snön och jag tog in Nátt så hon fick torka upp innan Ulrika skulle rida. Sen städade jag undan i stallet, mockade och gjorde fint. Sen försvann strömmen...fast den kom åter bara efter en halvtimme igen.


Ulrika tog med sin lilla vovve Sava med på ridturen idag, första gången hon var med så. Hon skrev sedan bla detta:

"Vi var ute och skrittade i ca en timme. Nàtt kändes verkligen jättepigg :-) Hon hade svårt att stå stilla när jag skulle sitta upp. Nátt är ju helt otrolig! Hon gick på helt lugnt och brydde sig inte alls om hunden som ibland försökte valla henne och ibland ville leka ;-)

Sava tyckte det var jättekul med hästsällskap på promenaden och höll
sig i närheten av oss hela tiden.
Det är verkilgen kul att Nátt är så pigg och framåt. Efter stretch och
belöning torkade jag av hennes ben så gott det gick."

Det är alltid lika kul att höra beröm om sin häst. Även om man valt att inte tävla...


Hästarna står och hänger ute i hagen nu. Wille sover och jag har duschat. Nu ska vi göra oss klar inför Jonas kalas ikväll :-)

Ska bli så mysigt! Som vanligt när vi träffas, vi alla i vår stora härliga släkt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:54

Jag tror allt det är dags att blogga lite igen. Snart. Måste bara få lite tid. Och denna vecka är extremt olämplig. Nästa vecka?   ...

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:52

Helt ny! Prislappen kvar, den var för liten :-( Nypris 1199:- nu 400:-! En liten gulnad på ett ställe, fläck? vet inte, men inget som stör, ovanför dragkedjan mitt på magen, om man zoomar bilden kan man se den. Regn och vindjacka, i extremt cool och ...

Av Pernilla - 27 april 2010 00:16

Vet egentligen inte hur denna kunde bli så god, men det blev den....underbart god och nyttig!   Pernillas kyckling och grönsaksgryta     1 st Squash 700 gram kycklingfilé 2 st gul lök 2 st Paprika, röd 2 klyfta ...

Av Pernilla - 26 april 2010 11:39

...gjorde jag mitt senaste blogg-inlägg... Då satt jag också här i Bjästa i just det här huset. Då var det under tio dagar när husägaren var utomlands och behövde kattvakt, nu har vi bott här i snart en månad...fyra personer inneboende hos en annan...

Ovido - Quiz & Flashcards