Alla inlägg under september 2008

Av Pernilla - 25 september 2008 21:24

Fattar ni vad det är underbart med hösten? Speciellt om man har häst. Man slipper alla flugor och andra odjur, man slipper den tryckande värmen eller - för den delen ishalka och tre meter snö...

Förra hösten hade jag några helt underbara långturer med Nátt. Bilderna här var från en tur runt berget här hemma. Måste dock erkänna att jag hade lite björn-frossa så jag sjöng och pratade hela tiden...

Av Pernilla - 21 september 2008 19:00

har tagit en del foton på hur hon ser ut men det är svårt att se riktigt, syns dock tydligt på svullnaden över ögonen.

Finns lite info om sjukdomen på http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=852255

Av Pernilla - 21 september 2008 18:33

Sedan Nátt blev sjuk i såväl fång som cushings syndrom (cancer i hypofysen) så har hoppet pendlat mellan förtvivlan och glädje för minsta lilla framsteg.

Jag tappade helt känslan för allt vad hästar heter - men bara ett tag...


Det började med att en vän som har islandshästverksamhet behövde lite privatlektioner inför ett ridprov hon ska göra. Eftersom hon visste att jag var "hästlös" och ridsugen så frågade hon om jag ville rida några hästar som behövde träning/tillridning.

Wow vad kul det blev plötsligt!

Första dagen jag skulle rida dem, tre islandshästar, så fick jag bara tag på två av dem....så det har slutat med att det är dem jag ridit.

Så himla kul! det var ett tag sen jag "tränade" islandshästar på riktigt, men jag kan säga OJ vad kul det är! Och vilken enorm nytta jag har av mina kunskaper inom den akademiska ridkonsten....

Ni anar inte vilka framsteg dessa hästar gjort på väldigt få träningspass. Nu menar jag inte att det är för att jag e så duktig utan mera för att de är så lyhörda och talangfulla redan från början.

De är så bussiga och försöker verkligen göra allt jag ber dem om - och de gör det bra!

Både är väldigt hårda i munnen, eller kanske inte väldigt, men de går emot bettet enormt som ett försvar på tidigare ridning, de är dessutom stela, båda mera i en sida.

Så gissa hur underbart glad jag blir när jag nu kan TÖLTA dem, i BÖJNING, utan att GÅ EMOT BETTET och ibland till och med I FORM!


WOW! Heder åt dessa underbara varelser - jag ryser bara jag tänker på vad de gör för oss människor.

Ovido - Quiz & Flashcards