Alla inlägg under november 2009

Av Pernilla - 24 november 2009 15:56

Kolla in det här fantastiska halsbandet från www.edblad.com


  

Av Pernilla - 24 november 2009 15:14

Min älskade goa storpojke kom en kväll när jag satt vid datorn och visade mig detta, han hade bundit sin nalle i en sjal runt sig...goa underbara W!

  

Av Pernilla - 24 november 2009 15:07

Världens gladaste och goaste bebis leker tittut!

    

Av Pernilla - 24 november 2009 15:04

Älskar ju stjärnor! Dessa matchar de nya julgardinerna eftersom de också är röda med guldstjärnor! Hittade båda på www.jotex.se

OBS, gardinerna Ska strykas...bara provar dem...





     

Av Pernilla - 24 november 2009 14:26

Kantarellrisotto med förvälld och fryst svamp

  


ca 2 dl fryst svampl inkl spad

25 gr smör

4 dl Risoni

7 dl vatten

1 grönsaksbuljongtärning

1,5 dl smakrik ost

2-3 krm salt

lite peppar



Fräs svampen i fettet i en gryta. Blanda i riset och fräs ytterligare några minuter under omrörning. Koka upp vatten och buljongtärning, tillsätt svampspadet. Tillsätt några deciliter buljong i taget i grytan och rör om. Koka ca 20 minuter. Rör i osten och låt den smälta. Smaka av med salt och peppar.

Servera med kycklingfilé eller varma tomater, värmda i ugn :-)

  



Av Pernilla - 24 november 2009 11:41

Jag har så många OTROLIGT kloka uttalanden från Bent nedskrivna efter alla de fenomenala teorilektioner jag varit på med honom. Jag har även några inspelade på film :-) Måste leta reda på dem!

Av Pernilla - 24 november 2009 11:35

Eller, ja inte än, men i februari kommer han till Nordmaling för att hålla kurs. Jag kommer inte att missa den för nåt i världen! Var några år sen jag gick kurs för han nu. En fenomenalt inspirerande och beundransvärd man.

I helgen hade jag arrangerat kurs för en av hans mångåriga elever, som även vart hos honom för att jobba i olika omgångar. Mer om det sen....


Info om Bent kurs www.ridkonst.nu

Info om Bent http://www.bentbranderup.dk/

Av Pernilla - 24 november 2009 11:32

...jag skriver just inget alls...hänt så mycket roligt senaste dagarna, så mycket och inspirationen flödar, och jag har svårt att få ned det i skrift...

Igår var förresten tv hemma hos oss och gjorde en intervju med S om Modo Glad

S skötte sig superbra! Stolt! Och för Wille var det ju jättespännande att få se pappa på TV.

Ovido - Quiz & Flashcards