Alla inlägg under februari 2009

Av Pernilla - 28 februari 2009 21:10

...förklara varför vår hund just nu alltid är i vägen för mig? Vart jag än ska försöka stappla mig fram så nog fasen ligger hon precis i vägen...och i dagsläget klarar inte mitt bäcken att kliva över en hel schäfer. Jag blir tokig! Hon är ivägen hela tiden överallt och fast jag försöker att inte bli irriterad så är det svårt...suck...

Av Pernilla - 28 februari 2009 20:18

Wille älskar att dans och jag har just anmält honom till showdans för barn :-)

Nån som är intresserad så finns info här... http://www.studiosandstrom.se/showdans/

Av Pernilla - 28 februari 2009 19:51

Vår lille son har ett fenomenalt minne vilket han bevisat många gånger, platser, människor, händelser...

I torsdags hade vi After Work på O´Learys med mat och Hockey - jag skulle bara käka och åka hem sen eftersom jag inte klarar att sitta nå länge.

Wille följde med.

Vi var 45 st och när en av våra fotografer kommer och ska sätta sig vid vårt bord säger Wille till mig om fotografen: Han brukar vara på dagis.

Aha sa jag och frågade fotografen om han har barn på "vårt" dagis.

Nej svarade fotografen, men jag har vart där och fotat en gång.

Det hade vår lille kille full koll på...

Av Pernilla - 28 februari 2009 19:39

var till Specmödra i torsdags för att kolla lite samt snacka lite om det planerade snittet.

när doktor S satt och läste min förra förlossningsjournal sa han: oj vilken tur jag var ledig sist...det blev lite hektiskt...och så log han.

Sen sa han: aha, du hade kontakt med Dr Göransson innan då, ja det går ju inte nu.

Eftersom jag vet att han gått i pension så svarade jag: Nej och det är jag glad för att jag inte har.

Då säger Dr S: Nej det hade vart svårt för han dog härom dagen...


Vadå ridå?! ojoj vad klantigt av mig...men Dr S tog det med ro ;-)

För jag var ju faktiskt inte nöjd med Dr Göransson.


Jaja, värdena mina är inte så bra nu :-( men de har full koll och jag kollas med korta intervaller. Tre veckor kvar tills bebis kommer men de sa att jag får faktiskt vara beredd på att det kan bli tidigare om det skulle krävas, för vi tänker INTE chansa denna gång.


Så nu undrar jag bara om jag är helt förberedd? Har jag allt man behöver? Tror det, sista "stora" saken på listan var babyskydd till bilen och det skickade jag J att köpa i fredags så det är klart!

Annars har man bättre koll denna gång vad man behöver och storlekar och sånt.


Men naturligtvis har vi ett Ikea-besök kvar innan det är dags, måste ta det nu i veckan mens jag fortfarande orkar..om jag orkar...har fått stränga förhållningsorder av läkare och BM att ta det lugnt och det lovar jag att jag ska. Orkar inte så mycket mer än det men problemet är att jag kan bli stressad av att inte göra nåt med :-(


Ni fattar inte hur mycket jag LÄNGTAR efter att kunna börja röra på mig igen... ordet PROMENAD är att jämföra med min högsta dröm just nu, typ....längtar verkligen. Och att få rida sen...åhhhh...

Av Pernilla - 25 februari 2009 01:32

I lördags åt vi Tacos och eftersom jag hade en stor sats köttfärs blev det en hel del över. Därför  experimenterade jag lite...var sugen på soppa så jag tog:

överblivna tacofärsen

en förpackning passerade tomater

en förpackning krossade tomater med chili

en burk majs

lite parikapulver

lite oxbuljong

aningen med mjölk

ca en tsk socker för att få bort lite syra

undrar om det var nåt mer?! hmm...

blev i alla fall gott och mycket smak :-)


detta går att göra till och doppa i soppan som alternativ till bröd:


Ugali (afrikanskt)

  • 3 dl mannagryn

  • 1 l vatten

  • 1 tsk salt

Häll mannagrynen i det kokande vattnet. Koka till en tjock gröt. Skeda upp den färdiga gröten i en skål, tryck till så den får skålens form och stjälp den sedan upp och ner på ett fat. Ät gröten med händerna; ta lämpliga klumpar som du rullar till bollar och doppar i sås.


de suger upp smaken så gott!

Av Pernilla - 24 februari 2009 14:16

Nästa gång du ska på Ikea, köp in ett lager av deras kroppspeeling, jättebra budgetprodukt! Passa även på at köpa deras tvål som doftar underbart, gillar du inte förpackningen så kan man alltid köpa en snygg flaska och hälla över till :-)


Angående peelingen så varvar jag Ikeas med dyrare varianter från tex Clarins och Dermaogica.


Av Pernilla - 23 februari 2009 14:17

jag har ju svårt att hitta bra budgetalternativ till makeup-produkter men nu har jag faktiskt hittat en, Oriflames Eyeliner.

Köpte en brun mest för kul och för att den var nedsatt och jag blev överraskad :-)

Den är enkel att applicera, lite som en tuschpenna, men den sitter också hela långa dagen. Helt perfekt!

Trist bara att inte kunna gå in och köpa den i butik.

89:- kostar den nu, ett kap



Oriflame Beauty Eye Liner Stylo

Avancerad flytande eyeliner som ger extrem färgprecision. Den fina applikatorn ger exakt mängd färg som torkar på bara några sekunder. Uppfräschande formula som förhindrar att eyelinern smular eller bleknar.

Av Pernilla - 22 februari 2009 19:42

Vet ni att det finns en helt fenomenal produkt om man hatar att vara blekansikte som jag? Jag har lätt för att bli brun men över vintern blir mitt ansikte nästan genomskinligt av blekhet, uscha! Och att täcka upp det med brunkrämer eller så, det blir inte så naturligt som jag vill ha det.

Men nu finns det faktiskt oslagbara produkter som funkar! True!

Spraysun är min favorit - har provat flera olika i kategorin sol på flaska men ingen kommer ens i närheten av denna.

Man får färg - men inte onaurligt och inte för mycket

Det blir jämnt - även om man sprutar mer på vissa ställen

Det fastnar inte på kläderna - går att tvätta bort, även på vitt

Det är drygt - en flaska räcker till ca 30 behandlingar ansikte och dekolletage

Det är enkelt - bara att spraya på


Jag brukar alltd försöka peela ansiktet dagen innan eller strax innan jag tänkt spruta på. Åtminstone en noggrann rengöring. Sen smörjer jag in mig med lite fuktkräm men inte för mycket, när den torkat in hyffsat så sprayar jag med Spraysun. Ska jag bara vara hemma så gör jag det gärna en fm annars blir det typ 30 minuter innan sängdags eller så. Då sr man pigg och fräsch ut på morgonen, och vill man se mer brun ut så upprepar man bara varje dag tills man e nöjd :-)

På sommaren blir jag alltid jättebrun i ansiktet men halsen hänger liksom inte med, därför brukar jag använda Spraysun eller annan BUS (Brun utan sol) på halsen över natten.


Här står mer om produkten och man kan även beställa den där, billigare än i butik :-)

http://nailsbodybeauty.se/produkter/spraysun/25605__spraysun_flaska/


NO MORE BLEKANSIKTE!


Nu kanske ni tror att jag blivit beroende av denna och använder den jämt och ständigt men så är det inte, konstigt nog...jag använder den när jag känner fört helt enkelt eller när jag kanske vill se extra fräsch ut nån gång och vet om att jag ser ut som ett...typ, lik eller nåt...Många passar i att ha en sån där blek underbar vinterhud, men jag är tyvär inte en av dem.


PS produkten finns även i servettform för engångsbruk, det har jag alltid i min necessär när jag är ute och reser :-) Smidigt och bra!

Ovido - Quiz & Flashcards