Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Pernilla - 22 februari 2009 19:42

Vet ni att det finns en helt fenomenal produkt om man hatar att vara blekansikte som jag? Jag har lätt för att bli brun men över vintern blir mitt ansikte nästan genomskinligt av blekhet, uscha! Och att täcka upp det med brunkrämer eller så, det blir inte så naturligt som jag vill ha det.

Men nu finns det faktiskt oslagbara produkter som funkar! True!

Spraysun är min favorit - har provat flera olika i kategorin sol på flaska men ingen kommer ens i närheten av denna.

Man får färg - men inte onaurligt och inte för mycket

Det blir jämnt - även om man sprutar mer på vissa ställen

Det fastnar inte på kläderna - går att tvätta bort, även på vitt

Det är drygt - en flaska räcker till ca 30 behandlingar ansikte och dekolletage

Det är enkelt - bara att spraya på


Jag brukar alltd försöka peela ansiktet dagen innan eller strax innan jag tänkt spruta på. Åtminstone en noggrann rengöring. Sen smörjer jag in mig med lite fuktkräm men inte för mycket, när den torkat in hyffsat så sprayar jag med Spraysun. Ska jag bara vara hemma så gör jag det gärna en fm annars blir det typ 30 minuter innan sängdags eller så. Då sr man pigg och fräsch ut på morgonen, och vill man se mer brun ut så upprepar man bara varje dag tills man e nöjd :-)

På sommaren blir jag alltid jättebrun i ansiktet men halsen hänger liksom inte med, därför brukar jag använda Spraysun eller annan BUS (Brun utan sol) på halsen över natten.


Här står mer om produkten och man kan även beställa den där, billigare än i butik :-)

http://nailsbodybeauty.se/produkter/spraysun/25605__spraysun_flaska/


NO MORE BLEKANSIKTE!


Nu kanske ni tror att jag blivit beroende av denna och använder den jämt och ständigt men så är det inte, konstigt nog...jag använder den när jag känner fört helt enkelt eller när jag kanske vill se extra fräsch ut nån gång och vet om att jag ser ut som ett...typ, lik eller nåt...Många passar i att ha en sån där blek underbar vinterhud, men jag är tyvär inte en av dem.


PS produkten finns även i servettform för engångsbruk, det har jag alltid i min necessär när jag är ute och reser :-) Smidigt och bra!

Av Pernilla - 22 februari 2009 18:14

just när jag tänkte skriva ett inlägg om drömmar så såg jag att min vän Therese (http://stromsgarden.bloggagratis.se/) gjort samma sak och jag gjorde även en kommentar där:

"drömmar ja...shit vad jag drömmer nu, och kommer ihåg allt, bebisen kom ut fullvuxen och kunde prata och sa att han ammade på fel bröst, sen tappade jag bort bebisen i en anna dröm, i en tredje var jag jagad av två giftormar och de gav sig inte - de bara skulle hugga mig...huvvva (hade nyss läst nyheten om kille i Umeå som blev biten av en giftorm i fredags) och inatt var jag i en actionfilm på högsta nivå med plankrascher, vapen, gisslan och allt annat...ojojoj...på nätterna händer det saker här må ni tro ;-)"

Av Pernilla - 22 februari 2009 17:49

Sinova har räddat min helg!

I ren depseration satte jag och surfade om hur jag kan lindra nästäppan eftersom jag får panik när jag inte kan andas.

Hamnade på en sida om Sinova och kom på att jag hade ett paket sen ett felköp, provade det och gissa? DET MÄRKTES SKILLNAD DIREKT!!!

Så lycklig, i helgen har jag bara använt Otrivin kanske en gång per natt jämfört med varannan timme innan.


Dock har jag istället vaknat helt utan röst både igår och idag. Det är liksom bara TYST....kommer inte ett ljud.

Men så småningom har jag börjar kunna viska lite och sen prata försiktigt men det är fortfarande inte ok. Kan bara typ hålla ett lågt tonläge och att ropa är uteslutet...så jag kan inte heller bli arg ;-)

Hehehe....

Av Pernilla - 22 februari 2009 17:40

I torsdags hittade jag på en ny maträtt, eller, den finns ju säkert redan men jag hade inget recept utan bara freestylade ;-)


Skar tinade kycklingfiléer i stavar/fingrar på ca 2 cm bredd. Lade alla bitar i en form och saltade och pepprade. Vände dem sedan i ett uppvispat ägg innan jag rullade dem i krossade cornflakes, köpte billigaste typen för 10:-

När alla var rullade i den krossade cornflakesen så stekte jag på dem i rikligt med olja i het panna. Lade tilbaka i en form för att slutligen slänga in i ugnen en sväng för att vara säker på att de var genomstekta.


Till detta skar jag bakpotatis i klyftor, delade morötter på hälften, tog en hel vitlök och tillagade allt i ugnen med lite olja och kryddor. Ca 225 grader, ca 45 minuter eller så. Tills de fått fin färg :-)

Gjorde en sallad till samt en vitlökssås.


Och kräsne Wille gillade verkligen kycklingen precis som jag hoppats....tyckte ju det var lite spännande att det var cornflakeskyckling på tallriken.

Ovido - Quiz & Flashcards