Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Skönhetstips - No more blekansikte!

Av Pernilla - 22 februari 2009 19:42

Vet ni att det finns en helt fenomenal produkt om man hatar att vara blekansikte som jag? Jag har lätt för att bli brun men över vintern blir mitt ansikte nästan genomskinligt av blekhet, uscha! Och att täcka upp det med brunkrämer eller så, det blir inte så naturligt som jag vill ha det.

Men nu finns det faktiskt oslagbara produkter som funkar! True!

Spraysun är min favorit - har provat flera olika i kategorin sol på flaska men ingen kommer ens i närheten av denna.

Man får färg - men inte onaurligt och inte för mycket

Det blir jämnt - även om man sprutar mer på vissa ställen

Det fastnar inte på kläderna - går att tvätta bort, även på vitt

Det är drygt - en flaska räcker till ca 30 behandlingar ansikte och dekolletage

Det är enkelt - bara att spraya på


Jag brukar alltd försöka peela ansiktet dagen innan eller strax innan jag tänkt spruta på. Åtminstone en noggrann rengöring. Sen smörjer jag in mig med lite fuktkräm men inte för mycket, när den torkat in hyffsat så sprayar jag med Spraysun. Ska jag bara vara hemma så gör jag det gärna en fm annars blir det typ 30 minuter innan sängdags eller så. Då sr man pigg och fräsch ut på morgonen, och vill man se mer brun ut så upprepar man bara varje dag tills man e nöjd :-)

På sommaren blir jag alltid jättebrun i ansiktet men halsen hänger liksom inte med, därför brukar jag använda Spraysun eller annan BUS (Brun utan sol) på halsen över natten.


Här står mer om produkten och man kan även beställa den där, billigare än i butik :-)

http://nailsbodybeauty.se/produkter/spraysun/25605__spraysun_flaska/


NO MORE BLEKANSIKTE!


Nu kanske ni tror att jag blivit beroende av denna och använder den jämt och ständigt men så är det inte, konstigt nog...jag använder den när jag känner fört helt enkelt eller när jag kanske vill se extra fräsch ut nån gång och vet om att jag ser ut som ett...typ, lik eller nåt...Många passar i att ha en sån där blek underbar vinterhud, men jag är tyvär inte en av dem.


PS produkten finns även i servettform för engångsbruk, det har jag alltid i min necessär när jag är ute och reser :-) Smidigt och bra!

 
 
Ingen bild

Linda-li

23 februari 2009 08:52

Avskyr också att vara blekansikte så det där vore kanske nåt! Skulle ha torkat på nolltid, då hade det varit ännu bättre!

 
Ingen bild

Pernilla

23 februari 2009 14:22

Lovar att du inte blir besviken! Köp en servett först och prova, brukar finnas på Kicks, och tycker du om den, köp en flaska :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:54

Jag tror allt det är dags att blogga lite igen. Snart. Måste bara få lite tid. Och denna vecka är extremt olämplig. Nästa vecka?   ...

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:52

Helt ny! Prislappen kvar, den var för liten :-( Nypris 1199:- nu 400:-! En liten gulnad på ett ställe, fläck? vet inte, men inget som stör, ovanför dragkedjan mitt på magen, om man zoomar bilden kan man se den. Regn och vindjacka, i extremt cool och ...

Av Pernilla - 27 april 2010 00:16

Vet egentligen inte hur denna kunde bli så god, men det blev den....underbart god och nyttig!   Pernillas kyckling och grönsaksgryta     1 st Squash 700 gram kycklingfilé 2 st gul lök 2 st Paprika, röd 2 klyfta ...

Av Pernilla - 26 april 2010 11:39

...gjorde jag mitt senaste blogg-inlägg... Då satt jag också här i Bjästa i just det här huset. Då var det under tio dagar när husägaren var utomlands och behövde kattvakt, nu har vi bott här i snart en månad...fyra personer inneboende hos en annan...

Ovido - Quiz & Flashcards