Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Pernilla - 13 februari 2009 18:21

vet ni, häromdagen köpte jag en sån där färdig salladsmix på påse. sköljde trots att det stod att den var färdigsköljd. när vi sitter och äter så ser jag plötsligt en slemmig MASK på ett av bladen, gissa vem saom sprang på toa.

fy fan vad äckligt, och tänk er då att vara gravid och nojjig och då få en mask i maten....


ska nu skriva ett mejl till företaget, de ska fasen få veta!

Av Pernilla - 13 februari 2009 17:53

..när det gäller bloggandet. när jag har tid kan det komma 7 inlägg per dag, och har jag inte tid kan det gå en hel del dagar....hahaha

Av Pernilla - 13 februari 2009 17:50

känns som om vårt närsamhälle håller på att brka ihop, all trygghet...a-kasseregler som tvingar fiolk att säga upp sig från deltidsjobb, Fk-regler som sjukskrivning som kastar ut sjuka människor ut i intet utan jobb och nu sjukhusets sparkrav...shit, fattar ni vad som kan hända? det är ju oss de ska ta hand om, kommer det att funka med så mycket sparkrav? jag är orolig :-(


Skriv på för Örnsköldsviks sjukhus

 

http://www.namninsamling.com/sjukhuset09
 
 
klicka på länken ovan och skriv på och protestera mot de stora uppsäjningarna på vårt sjukhus i Örnsköldsvik.
 
Det är VÅR vård, DIN och MIN, som drabbas. Man vet aldrig när man behöver hjälp av sjukvården  - därför är det bra om det FINNS NÅGON när vi väl behöver hjälp.
 
Det här KAN vara början till en nedlägging av vårt sjukhus - säg din mening....
 
Jag har redan skrivit på.
Av Pernilla - 13 februari 2009 17:32

jag älskar lyxiga krämer, smink, tvålar och allt annat inom kategorin makeup/hudvård :-)


tycker att det är svårt (omöjligt) att använda billigare märken när man vant sig vid de dyrare märkena som säljs på salonger och i viss mån internet. tyvärr.

men när det gäller hårvård och hudvård köper jag på salong.


dock kan jag ibland hitta billigare märken av sminkprodukter som funkar rätt bra, men det återkommer jag till....


så vill ni veta vart ni köper Dermalogica eller annat märke billigast....just ask ;-)

Av Pernilla - 13 februari 2009 17:31

den här är supergod och håller en vecka i kylskåpet!


vitkål, morötter samt ev purjo och paprika.

1 dl olja

1/2 dl socker

1/2 dl äppelcidervinäger

1 tsk salt

1 tsk salladskrydda

koka ihop allt, häll den heta vätskan över de rivna morötterna och vitkålen och de andraom ni tar med det.

så enkelt, så gott! gör en dubbelsats på en gång så finns det till varje måltid, det är supergott till pasta eller egentligen till allt!


Av Pernilla - 13 februari 2009 17:30

  Nötfärsbiff m mozarella

600 g nötfärs
1 st mozarella
3 st schalottenlök
1 knippad bladpersilja, hackad
en halv liten röd paprika
1 st ägg
olja till stekning
salt och peppar


6 st stora potatisar, kokade
1 st rödlök
1 st romansalladshuvud
svarta oliver
färsk basilika
0.5 dl olja
2-3 msk vinäger
1 dl gräddfil
salt och peppar


Gör så här

1. Finhacka schalottenlöken och och lägg hacket tillsammans med nötfärsen i en skål.

2. Skär mozarellan i mindre bitar och lägg ner i samma skål.

3. Blanda ner resterande, salta och peppra.

4. Blanda alla ingredienserna väl och forma till biffar. Stek till biffarna fått fin färg på båda sidor

5. Skiva rödlöken.

6. Blanda med olja och vinäger.

7. Skala och skär potatisen i mindre bitar.

8. Skär salladen i bitar och blanda med löken och potatisen i en skål.

9. Blanda ner oliver, basilika och gräddfil.

10. Smaka av med salt och peppar.


Ovido - Quiz & Flashcards