Alla inlägg under mars 2009

Av Pernilla - 28 mars 2009 18:17

alltså, borta från bloggen läääänge...vid Ikea-resan åkte jag på matförgiftning och ni kan aldrig ana hur dålig jag var...

så av min Ikea-visit blev nada, fast det var å andra sidan inte det största problemet...


jaja...den 12 mars blev jag inlagd på förlossningen sedan mina värden inte visat sig vara de bästa, och med mig tar de inga chanser efter vad som hände sist...


den 19 mars föddes Robbie med planerat snitt. allt gick superbra även om jag innan var helt sönderstucken i händer och armar, såg ut som en narkoman, eftersom jag är så svårstucken. usch.


men ut kom en skrikande liten kille på 3360 gram och 49 cm...så perfekt! kär direkt :-)

fick ligga kvar tills i måndags när vi äntligen fick komma hem.


och han är helt underbar, så snäll och go och fin! dock lite frusen av sig så vi har inte direkt kunnat vara ute nåt ännu, annat än handla mat och så. men det kommer....snart!


nu har jag varit utan han för länge...see you!

Av Pernilla - 4 mars 2009 18:22

Tro det eller ej men vi har kommit iväg till Sundsvall äntligen! Men för att jag skulle orka var vi tvugna att åka idag och bo över på hotell för att ta Ikea imorgon. Rummet är stort och fint och Wille fick en egen säng:-) Han har just duschat i typ en halvtimme i den stora duschen. Själv har jag vilat i nån timme och Sören har passat på att löpträna. På vägen ner stannade vi för lunch på Höga kusten hotell, så bra mat där! Älgfärsbiff blev det:-) Snart ska vi ut och äta middag :-)

Av Pernilla - 3 mars 2009 10:54

...för alla vakna nätter och all sömnbrist...världens munsår på underläppen :-(

Av Pernilla - 2 mars 2009 12:52

När jag borstade tänderna på Wille imorse berättade jag att vi skulle till Sundsvall och bo på hotell. Då sa han: Mamma, då ska jag inte åka hiss ensam.


Hade glömt bort den händelsen...för ca ett år sedan åkte jag och Wille till Umeå med Petra och Sophia för att mysa, äta gott, shoppa och träffa syster med sambo :-)

Bodde på ett jättefint designhotell, en liten minisemester för oss alla fyra.

När vi skulle lämna hotellet så sprang Wille iväg före och hissen var liksom runt hörnet. När vi kom dit fanns ingen treåring där och hissen var på väg ned....panik...

Försökte trycka upp hissen igen men då var den tom.

Det fanns två hissar så vi åkte upp och ned och ropade, kollade med receptionen, hamnade i källaren där man kunde komma bakvägen till köket där personalen hört ett barn ropa/prata.

Till slut var hela hotellet engagerat i letningen, vi hittade honom ingenstans. Fattar ni vilken PANIK!?


Till slut, efter en hel evighet, hittade en kille ur personalen honom på en våning som vi inte bott på men som var lik vår, då hade han gått ut och gått mot det som vart vårt rum. Han hade då irrat omkring upp och ned först.

Nämnde jag förresten att jag hörde honom ropa när hissen försvann i första början? Åh FY!


Men men, han lovade nyss att han inte skulle göra det igen så...

Av Pernilla - 2 mars 2009 12:16

I lördags blev Solänget tränaren Björn Karlsson och en av hans lovande 4-åringar påkörd när han var ute och tränade. I närheten av Hägges hände det när han skulle korsa en väg. Hästen är förmodligen så illa skadad att karriären är över :-(


läs mer på http://allehanda.se/sport/1.572007

Av Pernilla - 2 mars 2009 12:06

alltså, ingen tutte, kissar och bajsar på potta/toa, torr på natten, inte lika vällingtokig nu, kan klä på sig själv...herregud, han börjar ju bli stor!

snart kan han ju allt som en stor människa kan...

det går ju så fort...han är inte min lilla bebis längre, när jag säger det så säger han: Mamma, jag är en stor pojke nu!


En stor pojke med ett ännu större hjärta :-)

Av Pernilla - 2 mars 2009 11:44

i vanliga fall har jag alltid mycket på gång och tycker om det! är sällan stressad, schemat en dag kan vara lämna på dagis (även om S är den som oftast gör det), kolla jobb-mejl, laga mat, städa lite, duscha/fixa, jobba, handla, faceboka, läsa, baka, planera, jobba lite mera, skriva lite frilansgrejs, jobba lite med jubileumsboken, handla kläder och sånt, fixa hemma, hämta dagis, umgås med sonen, natta och sånt, laga mat osv osv osv...


nu är det: hmm, på onsdag ska jag till barnmorskan, då kan jag inte handla då. tisdag måste jag handla, då måste jag nog duscha måndagkväll för orkar nog inte båda samma dag.

sen när tisdag kommer...nej jag klarar inte att handla idag. måste vila, idag igen...


fattar ni hur frustrerande det är? att vara tvungen att liksom släppa såna basala saker? att vara så sjuk att man inte orkar duscha/handla eller vad det nu kan vara. shit!

men allt blir bra bara bebis kommer... :-)


det svåraste som finns är att göra så lite som möjligt...

Ovido - Quiz & Flashcards