Alla inlägg under oktober 2007

Av Pernilla - 31 oktober 2007 16:18

Vad är det som gör att en efteriddag bara kan försvinna framför datorn och man ändå inte har fått nånting gjort?!

Jag fattar det inte.


Eller, kan det vara Facebook, Netlog, Familjeliv, Tradera, kolla mejlen, svara mejlen, kolla jobbmejlen, kolla vad som händer (nyhetsberoende som man är..)...osv osv.


Nu sitter jag här efter fyra timmar och har inte fått artikeln skriven. Blir till att sitta hela natten om jag har otur, för ikväll är det klädparty som gäller :-)


Jag som bara ÄLSKAR barnkläder! Oj vad jag älskar alla coola, praktiska, snygga och (hrrrmmm) dyra kläder...


Så här ser Wille ut när han klär sig själv :-)

Av Pernilla - 31 oktober 2007 14:39

Vaknade imosrse och trodde klockan var en timme mer än den var. Jag klev upp och grejade på lite och grabbarna sov lugnt vidare.

Efter frukost gick jag ut och plockade in det som var kvar av sommarhagen. Hästarna sov ute inatt alla tre. Det var första riktiga frostnatten.

Härligt var det i alla fall när solen var framme :-)


Jag hann med mycket i stallet; mocka, spåna, städa, röja och körde ut grus i hagen där det är lerigt nu. Perfekt att vi fick grus över när vi fyllde upp runt stallet.


Sen tänkte jag att det är läge att träna Esca lite med bett eftersom det är avelsvärdering bara om nån vecka.

tränade henne som liten unghäst och det gick rätt bra, sen började hon protestera i vintras men det visade sig vara två illasittande vargtänder. De är bort sen en månad och var det första gången med bett efter det.

Funkade bara fin-fint! Inga problem. Tränade lite sökning, böjning och halter. Dvs bettes funktioner vid de olika lägena.

Longerade lite också men hon kändes aningen trött. Sov ju ute inatt. Lilla prinsessan är inte lika van som de andra två att göra det ;-)


Sen red jag Nátt, hon var superpigg :-)

Vi tränade böjningar runt träden i plantagen och red fram och tillbaka över en presenning som blåst dit. hon är stencool min häst! på det i alla fall...

Sen tränade vi tölten på vägen och ner på storvägen så att jag kunde höra takten, nyttigt emellanåt! gick fint!

nån liten galopp i plantagen också - kändes fint!


nu sitter jag och skriver för fullt - artikelstopp till en tidning idag. puh!

Av Pernilla - 29 oktober 2007 15:41

Alltså ni anar inte vilka oerhört duktiga, pedagogiska och välutbildade instruktörer jag har tränat för!

De har gett mig så vansinnigt mycket, undrar vart jag varit med min ridning idag om jag inte träffat dessa?

De har gett ridningen och hela kontakten med hästen en helt annan dimension.

Kalla det Akademisk Ridkonst eller som jag, bara god ridning. Spelar ingen roll vilken etikett man sätter på det.

En del av dem har jag bara varit fotfolk på kursen men den har ändå hjälpt mig så mycket i min egen ridning.


Christina Drangel (Filosof - pedagog)

Annaclara Olofsson (vilken hållning!)

Bent Branderup (outstanding, oj oj vilken respekt han får av mig)

Folke Stenbom (min gamle ridlärare som inte får glömmas)

Birgitta Järnåker (får ridning/andning/kroppsspråk att bli en helhet)

Katrin Wallberg (oerhört påläst och har gett mig så otroligt mycket)


Av Pernilla - 27 oktober 2007 15:07

Igår när jag skulle ta in dem på kvällen så hade jag haft stalldörren öppen. Hörde att det var nån därinne och jag hade pannlampan och lyste rätt på en förvånad räv. En helt otroligt fin, och stor räv. Han var inte ett dugg rädd. Sprang förbi mig ut och satte sig nån meter ifrån och bara tittade. Först pratade jag lite med honom, sen försökte jag skrämma iväg den. Han var inte ett dugg rädd.Jag fick kasta stenar mot honom (inte på...) för att få iväg honom en bit, sen satt han vid träden o kollade när jag tog in hästarna.Sen kom Enya och jagade iväg honom. Men han brukar ju återkomma så...Häftigt var det i alla fall.

Av Pernilla - 25 oktober 2007 22:17

Ikväll åkte S till London, vår stad. Oj så kul! men nu åker han med en vän från Stockholm, fotboll för hela slanten!


Längtar verkligen dit, har inte vart där sen vi fick Wille faktiskt.


Wille o jag ska bara mysa o gosa o kramas och ha kul. Och ta det lugnt. Only we 2. Han ska sova i mammas säng hela natten hela tiden!

Av Pernilla - 25 oktober 2007 22:07

Undrar varför? Jag behöver egentligen inge mer men det är så förbaskat kul med smink :-) Missar aldrig en klubbkväll på Make Up Store.


Ikväll kom jag hem med två ögonskuggor, en mixing liquid, en bluscher och en tvinkle eye shadow...


Wille var hos syster under tiden så jag lämnade honom på Bik Bok innan klubbkvällen. Fast innan det hade han fått leka i lekrummet vid Leklust. Kuligt värre!

Av Pernilla - 24 oktober 2007 22:05

Hade möte i Sollefteå idag. Wille är förkyld och sover dåligt så jag var galet trött imorse - var lite orolig över att somna när jag körde men det gick faktiskt jättebra. Hade en del jobb-saker att fundera över så jag höll mig alert ;-)


Johanna var i alla fall ute och red Nátt och när jag kom hem låg Nátt-gumman och vilade i hagen så hon fick säkert jobba lite :-)

Av Pernilla - 23 oktober 2007 13:32

Hur kan man ha en sån underbar son som vi har? Två och ett halvt år gammal och han är så snäll. Leker själv hela, hela tiden om det är så att jag behöver jobba hemma. Han är helt, helt underbart bäst i hela universum! och det går inte att överklaga! basta!

 titta så fint han leker!

Ovido - Quiz & Flashcards