Alla inlägg under oktober 2007

Av Pernilla - 3 oktober 2007 20:43

Fattar ni vilka underbara vyer det finns hos oss? Och dessa underbara höstfärger!

Både Nátt och jag njöt på vår långtur runt berget - eller vad säger ni?



Av Pernilla - 2 oktober 2007 14:12

Idag var Ulrika ute med Nátt - de mötte en stooor älg :-0

Men Nátt är ju så van så hon blev inte ett dugg rädd.


För oss är det städdag idag :-(

Blä vad jobbigt men kul när det blir klart.

Har rensat bland Willes leksaker, har så förbaskat svårt att plocka bort några. Men nu har jag i alla fall stoppat dem i lådor som vi köpt.


Back to städningen...

Av Pernilla - 1 oktober 2007 21:32

Blir så irriterad på mig själv ibland. Varför ska jag, som har så mycket att göra i alla fall, alltid ta på mig att ordna saker?

Just nu har jag på gång, förutom alla oskrivna reportage och det fackliga arbetet och det vanliga radiojobbet på gång såväl en stor tjejfest (kul!) och en ridkurs (kul!). Ska jag tillägga att jag har en tvååring hemma som vi inte har dagis till plus att det går tre hästar i hagen här hemma?


Men jag skulle bli så glad om jag bara fick GÅ en ridkurs någon gång, bara slappna av och koncentrera mig på kursen.

Men till saken hör att om inte jag ordnar så gör Ingen det. inte de kurser jag vill gå i alla fall :-(

Så jag får glatt öppna börsen (för jag går fasen inte plus) offra min egen ridning och ordna kurser.

Peace!

Av Pernilla - 1 oktober 2007 17:33

NU kanske ni hade väntat er hemliga scoop från mitt jobb men det tänker jag liksom inte alls bjuda på ;-)


Vill istället hänvisa er till Jenny Thoressons hemsida med dagbok. Vet inte om ni känner igen namnet men hon var med i programmet på TV3 där de "hjälper" med människors ekonomi. Har inte trean själv och har inte sett programmet men har haft kontakt med Jenny i andra sammanhang, som när hon tävlat med sina hästar.


Hur som helst, läs i hennes dagbok lite "livet bakom kulisserna"

http://jennythoresson.dinstudio.se/news_1.html


bjuder på en bild på henne när hon tävlar också!

Av Pernilla - 1 oktober 2007 17:16

utan vatten sen imorse :-(

shit vad svårt det är. vad kan man inte göra då:

1. gå på toa

2. duscha

3. koka kaffe

4. diska (tack o lov...)

5. laga mat

6. städa

7. dricka

och listan fortsätter och fortsätter i det oändliga...


usch vad irriterande, hoppas de i alla fall får ordning på våra rör för naturligtvis när vi ska ta hjälp och fixa nåt. då är det nåt som jävlas.


dessutom stinker det i hela huset. *ryser*


angående vattentemat så bjuder jag på en badpojke från typ -70-talet: min far!


Ovido - Quiz & Flashcards