Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av Pernilla - 7 oktober 2007 23:41

En av de allra flitigasre deltagarna på mina kurser i Akademisk Ridkonst. Bakom lodplan här, men i huvudsak gick hon jätttebra och piafferna! Shit vad coolt när hon bara flöt mellan samlad trav, piaff och sedan ut i en längning!

Av Pernilla - 7 oktober 2007 23:38

idag satt jag och läste Vi föräldrar, William kom fram och kramade mig och såg ett Briotåg i en annons. Han älskar tåg och vagnar och blev alldeles till sig.

- Mamma, köpa tut-tut, nang-nagn (dvs han ord för tåg med vagn).

- Nej vi kan inte köpa nu, du måste vänta tills tomten kommer.

Då ropar han:

- Tomta, skynda, skynda, tut-tut, nang-nang.

Den lilla söta kille som aldrig ens träffat nån tomte :-)


på bilden William med sin älskade kisse Tyson.

Av Pernilla - 7 oktober 2007 23:26

Igår släpade jag alltså med både Esca och Nátt på ridkurs i ridhuset i Skule. Annaclara Olofsson höll kurs och jag arrangerade. Mina hästar hade vi som visningsobjekt för longering och arbete på lång tygel.

Hade fått låna en transport av Annico (tack!). Lastade Esca först som bara knallade rakt in. Förberedde med lina på Nátt men tro det eller ej - hon bara knallade in hon också :-) Klart hon inte kan vara sämre än unghästen...de är så söta mina tjejer! De funkar så oerhört bra ihop.

Och tro det eller ej, samma sak hände när vi skulle hem. Esca knallade in och vi förberedde med lina på Nátt men hon bara gick direkt in. Så duktiga!

Esca har bara varit i ridhus en gång tidigare, som föl när spanjorerna kollade in henne. Det var första gången hon såg en spegel igår och Oj! så nyfiken hon blev :-) Nátt också för den delen. Kom på att hon faktiskt heller aldrig sett en spegel för där jag stod uppstallad tidigare där fanns inga speglar i ridhuset.


Kursen blev som vanligt så populär så vi bokade in henne för en helghelg i december igen!


Bilden föreställer Annaclara och visningsobjektet Esca.


Av Pernilla - 7 oktober 2007 23:04

Idag hade jag fullt upp så det var kul att Ulrika tog en tur med Nátt!

med sig hade de Hökkvir och Inger. Så himla kul att gamlingen också får komma ut :-) Är man förresten en gamling när man är 17 år och islandshäst? Antar att hans spatt och triangelmärkning spelar in där. Snäll är han i alla fall!

De mötte en man som motionerade sin hund med motorcrossen :-O men det gick bara bra!

Ovido - Quiz & Flashcards