Alla inlägg den 23 oktober 2007

Av Pernilla - 23 oktober 2007 13:32

Hur kan man ha en sån underbar son som vi har? Två och ett halvt år gammal och han är så snäll. Leker själv hela, hela tiden om det är så att jag behöver jobba hemma. Han är helt, helt underbart bäst i hela universum! och det går inte att överklaga! basta!

 titta så fint han leker!

Av Pernilla - 23 oktober 2007 13:27

Idag väcktes jag av ett efterlängtat telefonsamtal av en chef. Yes! För att inte avslöja för mycket....Blev lite upprymd när jag tänkte på konsekvenserna så min förkylning var som bortblåst (nåja...) och jag steg upp och gräddade bullarna jag satte i deg igår kväll.

Tänkte hovslagaren skulle få lite nybakta danska bullar efter sitt arbete :-)

Jag kalalr dem Petras bullar eftersom det är hennes recept. Här kommer det:


10g jäst rörs ut i 7dl ljummet vatten. Resten rörs i med gaffel:1,5 tsk salt, 3msk råsocker, 3dl havregryn, 1l vetemjöl, kardemumma, kanel. Degen ska vara klibbig! Lägg på plastfolie och lock, låt stå i kylen över natten. Använd två gafflar, klicka ut 16 klumpar på smort bakplåtspapper. Pensla med ägg och strö över tex solrsfrön, havregryn, sesamfrön, vallmofrön och pumpafrön. 225grader 15-20min. Mmmm..

Av Pernilla - 23 oktober 2007 10:54

Idag tog Ulrika och knatade iväg med Nátt och lilla vovven Sava. Hon gick genom plantagen och skoterleden upp över berget för att sedan ta milspåret hem tillbaka.

De hoppade över diken och klättrade över bergsknallar!

Kan säga att de var svettiga alla två (inte Sava dock) när de kom tillbaka :-)

Ovido - Quiz & Flashcards