Alla inlägg under september 2007

Av Pernilla - 30 september 2007 15:04

Ikväll var vi bjudna på mat hos Petra och Sophia :-) Moster M var också där och mamma. Vi hade så mysigt!

Petra hade gjort en helt otrolig Risotto med egenhändigt plockad Ulvö-svamp. Ljuvligt!


Sen fick Wille och Tia spendera en halvtimme i badet och Wille var överlycklig över det! Vi har ju tyvärr inget badkar ännu :-(


Petra såg för övrigt oförskämt pigg ut med tanke på gårdagens fest. Hon och syster S höll igång till åtta imorse...! det ni! var länge sen man pallade nåt sånt :-0

Jag som tyckte jag var nog sen som kom hem halv fyra ;-)

Av Pernilla - 29 september 2007 15:09

Ok, alltså. När var jag ute senast? vad har man på sig? hur mycket dricker man? känner man nån som är ute nu för tiden?

äh, löjliga frågor. hade inte behövt ställa dem.

ute senast - glömt bort

på sig - vad som helst...

dricka - lite mindre än förr

känna nån ute - oh yes!


hade bokat bord på O´Learys med Anna & Magnus, Krisse & Ulf. Supermysigt som vanligt!

Jag var hos mamma innan och hon hjälpte mig som vanligt med håret (tack mamma!)

Wille skulle sova hos henne :-)

Först skjutsade vi ut syster S till Petra för de skulle ummgås lite där innan utgång. sen hann de med en drikn hos Tiger innan också men det är en annan historia....


Anna, Krisse och jag var de enda tjejerna på bygget under middagen. helt otroligt. bara karlar!


hade för övrigt glömt hur det är att stånga sig fram till baren. shit vad irriterande! köpte dock en hel flaska vin på en gång för att slippa köa nåt mer.


hade så himla, himla kul!

dansa järnet!

träffade så många roliga trevliga människor så ni kan inte ana.

när vi skulle åka hem så hade S tappat brickan för att få ut jackan. grrr. sen var det 90 minuters kö till taxi! 90 minuter i regn, fatta!


tog en sväng med Petra, Sofie och gänget på Mc Donalds istället. najs! sen hade jag tur och fick en taxi direkt.

kul var det men jag skulle aldrig palla detta varje helg...


peace!


bilden är på syster S och Tiger vid Ulvö Open i somras

Av Pernilla - 29 september 2007 14:56

Idag dog vår katt i Bjästa. Alltså den kisse som vi, framförallt mina syskon är uppvuxna med. OK att hon var gammal men hon var ju så frisk

Redan inatt ringde brorsan och sa att han var på väg till Bjästa för att titta till henne. Han ringde sen igen och förklarade att hon inte alls var pigg.

Redan då förstod jag att jag aldrig skulle få se henne nåt mer. Frågan var bara hur länge hon skulle få plågas.

Dagen efter, dvs idag, kl 14.00 hade Eva tid hos veterinären.

Det visade sig att njurarna var helt slut på stackars Molly.

När veterinären gav henne sprutan för att somna in så stod Eva och höll i Molly och pratade med henne samtidigt som de tittade ut genom fönstret.

Det lät så fint när Eva berättade det.


Sen kom tankarna om när vi fick avliva vår förra schäfer Mindy. Hon fick cancer. Jag satt hela tiden hos henne på golvet hos veterinären och när hon fick den slutliga sprutan så såg jag hur livet bara rann ur ögonen på henne. Bokstavligen. Fy fan vad jobbigt! Har fortfarande problem att tänka på det.


MEN det är ett beslut man måste ta på sig att göra helt osjälviskt när man skaffar djur. de ska inte behöva lida i onädan. Fast ibland hjälper det itne att tänka så. Då kommer istället tanken om vem som egentligen ska få spela gud och bestämma mellan liv och död. Har man den rätten bara för att man har ett djur?

Men det är en alldeles för svår och djup fråga för att jag ens orkar tänka den hela vägen ut.


R.I.P Molly och Mindy

Av Pernilla - 28 september 2007 17:46

Idag hittade jag en ny väg när jag var ute och red Nátt :-)

En alldeles nybruten väg med en perfekt galoppbacke.

Den var inte så himla lång men där den slutade tog flera andra stigar vid, stigar jag inte visste fanns.

tog en av dem och hamnade på en stig runt hela Solandsberget. det var strålande höstsol och både jag och Nátt var lyriska (om jag får föra hennes talan).

dock var det hennes förtjänst att ridturen inte blev väldigt många timmar lång eftersom det var hon som hittade närmaste stigen hem...jag hade ju matgäster som väntade på kvällen så...


under ridturen skymtade jag hela tiden havet på höger sida mellan träden och berget till vänster. helt otroligt underbart vackert!

men på många ställen tänkte jag vända där det både var blöthål och stenhällar. fast min duktiga lilla häst tog sig fram överallt hela tiden.

av de två och en halv timme vi var ute så kanske jag promenerade en timme bredvid henne.

önskar ni kunde se de vackra bilderna jag tog men kan dessvärre inte föra över bilderna från mobilen :-(

hoppas kunna lösa det snart.


Puss på Nátt!

Av Pernilla - 25 september 2007 20:53

hittade denna skål på www.ljuvating.com söt som socker :-)

Av Pernilla - 25 september 2007 20:00

Idag åkte Wille och jag till Juni och Nettan i Gullänget för att hälsa på :-)

Så kul att hålla kontakten, bara synd det inte blir så ofta nu när alla jobbar igen. Tänk vad häftigt om hela gänget skulle få barn igen samtidigt!

Sofia hon väntar igen, beräknad till den 13 december. Det blir spännande!

Sofia och Alva var också där hos Juni.


Wille tyckte det var jätteroligt och spännande med Junis rum och alla leksaker.


Efteråt åkte vi på Coop Forum och handlade - typ helt slut på blöjor..hemma alltså...

Wille var supersnäll o gnällde varken efter godis eller efter leksaker. Sen köpte jag en korv åt honom och trots att han såg glassen och godiset och alla bakelser så gnällde han inte om det. Bara konstaterade "mamma, tårta, mamma gjack" vilket är hans ord för glass :-)


Lilla Röda traktorn filmen kom på posten idag så nu kollar han in den filmen.

Av Pernilla - 25 september 2007 12:33

helt underbart, underbart väder idag! Skulle ha åkt och jobbat men kan skjuta på det tills imorgon så det gjorde jag :-)


Ulrika är här och rider ut på Nátt (red runt en timme med lite galopper och så hannn de med att rida lite vilse...) så då passade jag på att träna Esca, hon blir sååå avundsjuk när jag håller med Nátt. Hon har ju varit van att ha min fulla uppmärksamhet ett tag nu...


Tog henne i ridkapson och longerlina, vill inte ha bett på ännu. Tränade lite sökningar, öppnor på vägen och det gick så bra. Ibland ville hon itne riktigt placera inre bak inunder sig så jag fick påminna henne med skackningar och peta pisken i magen, då använde hon benet mycket bättre. hon är så ärlig den tjejen!


vi mötte en fyrhjuling också, grannen körde förbi oss två gånger. hon tittade inte ens. *stolt* kanske har all trafikträning jag lagt ned på henne som föl och unghäst lönat sig? hoppas det!


longerade lite i trav och provade några fattningar, gick fint det! dock ville hon gena lite idag men det berodde mest på att hon kände sig trängd vid träden.


nu står hon i "ätarhagen" och käkar lite smaskigt gräs, i sommarhagen börjar det bli tunnt, vilket är bra för Hökkvir och Nátt som är något för runda om man uttrycker det så...


Av Pernilla - 25 september 2007 11:30

Ann-Louise efterfrågade bilder på Esca - varsågod :-)



Ovido - Quiz & Flashcards