Direktlänk till inlägg 29 september 2007

Molly R.I.P.

Av Pernilla - 29 september 2007 14:56

Idag dog vår katt i Bjästa. Alltså den kisse som vi, framförallt mina syskon är uppvuxna med. OK att hon var gammal men hon var ju så frisk

Redan inatt ringde brorsan och sa att han var på väg till Bjästa för att titta till henne. Han ringde sen igen och förklarade att hon inte alls var pigg.

Redan då förstod jag att jag aldrig skulle få se henne nåt mer. Frågan var bara hur länge hon skulle få plågas.

Dagen efter, dvs idag, kl 14.00 hade Eva tid hos veterinären.

Det visade sig att njurarna var helt slut på stackars Molly.

När veterinären gav henne sprutan för att somna in så stod Eva och höll i Molly och pratade med henne samtidigt som de tittade ut genom fönstret.

Det lät så fint när Eva berättade det.


Sen kom tankarna om när vi fick avliva vår förra schäfer Mindy. Hon fick cancer. Jag satt hela tiden hos henne på golvet hos veterinären och när hon fick den slutliga sprutan så såg jag hur livet bara rann ur ögonen på henne. Bokstavligen. Fy fan vad jobbigt! Har fortfarande problem att tänka på det.


MEN det är ett beslut man måste ta på sig att göra helt osjälviskt när man skaffar djur. de ska inte behöva lida i onädan. Fast ibland hjälper det itne att tänka så. Då kommer istället tanken om vem som egentligen ska få spela gud och bestämma mellan liv och död. Har man den rätten bara för att man har ett djur?

Men det är en alldeles för svår och djup fråga för att jag ens orkar tänka den hela vägen ut.


R.I.P Molly och Mindy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:54

Jag tror allt det är dags att blogga lite igen. Snart. Måste bara få lite tid. Och denna vecka är extremt olämplig. Nästa vecka?   ...

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:52

Helt ny! Prislappen kvar, den var för liten :-( Nypris 1199:- nu 400:-! En liten gulnad på ett ställe, fläck? vet inte, men inget som stör, ovanför dragkedjan mitt på magen, om man zoomar bilden kan man se den. Regn och vindjacka, i extremt cool och ...

Av Pernilla - 27 april 2010 00:16

Vet egentligen inte hur denna kunde bli så god, men det blev den....underbart god och nyttig!   Pernillas kyckling och grönsaksgryta     1 st Squash 700 gram kycklingfilé 2 st gul lök 2 st Paprika, röd 2 klyfta ...

Av Pernilla - 26 april 2010 11:39

...gjorde jag mitt senaste blogg-inlägg... Då satt jag också här i Bjästa i just det här huset. Då var det under tio dagar när husägaren var utomlands och behövde kattvakt, nu har vi bott här i snart en månad...fyra personer inneboende hos en annan...

Ovido - Quiz & Flashcards