Alla inlägg under september 2007

Av Pernilla - 24 september 2007 22:30

Var ut och red en sväng idag, så himla roligt nu när hon kommit hem och har någorlunda kondition.

Hon var så himla pigg och positiv (som vanligt). Hon har koll på allt utan att för minsta sekund kännas osäker.

Som vanligt spökar högergaloppen för oss, men det är mitt fel det vet jag. Zorro har samma problem.

tack o lov så väljer hon alltid höger galopp när Ulrika rider så det jämnar väl ut sig :-)


Töltade en del idag och hon kändes bara helt helt underbar! Hon gick så rent och hade sånt driv och sån energi men ändå avslappning att jag blev så lycklig där ute i skogen att jag klev av och gick hem :-) Så fick hon belöning direkt!


På ett ställe hade de spänt såna där polisband över stigen (men det var inte polisen) men då lyfte jag helt enkel bara på dem och gick under med Nátt. hon är så cool! ska hon vara med på nästa års Landsjöritt kan det ju vara bra att träna såna moment redan nu.


Nu ska jag gå och ta in Esca som behöver massor m mat. De andra två får gå kvar ute, de som går på bantning...


over and out...




Av Pernilla - 24 september 2007 22:27

"Feelt like my implants was going out under my arm" sagt av Victoria Beckham :-)

Hon är så söt den tjejen! Så ärlig, så konstig och så märkligt vacker.

Ovanstående ord sa hon efter att ha kastat första bollen i en baseboll-match i USA. Där har de kändisar som injuds att öppna varje matce genom att kasta första bollen.

Om ni tycker om VB men inte sett dokumentären Victoria Beckham i USA som gick på TV4 ikväll - gör det! Den är riktigt underhållande :-)

Av Pernilla - 23 september 2007 13:17

Nu på förmiddagen skulle S åka och handla. Wille, två år och fyra månader, blev jätteledsen och sa: "Pappa borta änge"

Nej sa jag, pappa ska inte vara borta länge, han ska bara handla.

"Pappa borta änge, pappa obba"


Det är så underbart när man ser hur han faktiskt sätter orden i sitt rätta sammanhang. Han är ingen härmapa som upprepar allt man säger, när han säger ett ord så har han förstått innebörden. det är häftigt!


Annars är favoritutrycken "Äcka mamma, Äcka pappa, Äcka enya, Äcka mommo" och så vidare. Förstår ni hur underbart det är när ens barn säger att de älskar en följt av en låååång kram? Obeskrivligt!


Love you William! More than you ever know.

Av Pernilla - 23 september 2007 11:59

Idag vaknade vi hela familje - i samma säng, yes! klockan 10.15 SÅ sncka om att vi känner oss utvilade :-)


Måste bara få iväg texten om Gummi nu. Skriver så det blöder!


Bilden föreställer Gummi på ett av sina ston.



Av Pernilla - 22 september 2007 22:14

Wille gosar med min kusin Jossans lille son Victor, två veckor gammal.

Av Pernilla - 22 september 2007 21:55

NU har jag avverkat första ridturen på Nátt sen hon kom hem :-) Kunde inte hålla mig längre än några timmar...

För mig att sätta sig på henne känns som att sätta sig i en gammal skön soffa, hon är så säker, så bekväm och jag känner henne så väl. Det känns som att komma hem, typ.

Hon har varit utlånad i ett år ungefär och jag har åkt dit och ridit när jag haft tid, men det har iofs inte varit ofta. Man kan inte hitta bättre fodervärd än jag haft. Promise!

Hon kommer att fortsätta rida Nátt nu i alla fall. Det känns bra. Kanske kan vi tillsammans trimma henne lite och få bort lite mage. Det är svårt när hon knappt kan titta på mat föärrän hon blir fet, och Esca hon kan äta hur mycket som helst :-O


Wille var med mig när jag red på lägdan, tänkte han kunde leka men icke. Han skulle bara rida och rida och rida...han grät hysteriskt när jag red och han inte fick. Kunde dock lugna honom när han fick sköta kommandona för stopp och framåt från marken. Jag red och han kommenderade Nátt :-) Lilleman så söt han är!


Nátt var väldigt pigg och traven funkade jättebra, tölten likaså när hon förstod vad jag ville, annars sökte hon sig mot traven. Vilket är positivt i sig för henne.

Hon kändes annars jämn i varven, lika stel i båda ;-) Nej skämt åsido men hon var inte helt genomböjd men det visste jag innan hon kom tillbaka.

Det ska dock itne dröja så länge innan vi får ordning på det!

Red i Espaniolan och med vanligt tredelat bett.

Försökte tänka mycket på min sits och hur jag använde kroppen, noga att släppa ned inre sittbenet. Noga med blicken osv.


Efter vår lilla ridtur så fick Wille rida henne tillbaka till stallet! Stolt kille :-)


Sen longerade jag Esca i skritt, trav och några fattningar. de gick inte så bra idag men det kan ha varit underlaget hon var osäker på.

Leder henne varje dag mellan två baracker/vagnar som står uppställda tätt ihop. Det blir en trång passage, första gångerna ville hon springa genom. Nu kan hon lugnt stanna och stå stilla där mellan.

Flyttade även bogarna lite och hon ville inte gärna flytta undan vänsterbogen, eller det var inte problem direkt, bara att hon inte gjorde det lika bra som i höger varv.

Esca fick stå inne och äta kraftfoder och extra hö. Tror jag ska börja ta in henne på natten men ha de två "tjockisarna" ute så kan de få mindre mat.


För övrigt så märks det att Nátt och Esca saknat varandra. De blev jätteglada att träffas igen och skrek mycket efter varandra när jag red. Mina små härliga tjejer!


på bilden fodervärden och Nátt på sin första kurs tillsammans, där hade hon bara ridit henne några gånger.


Av Pernilla - 22 september 2007 20:50

Det här har jag spenderat min lördagkväll med att göra........de är kanske inte vackra men rackarns så goda de är!





Av Pernilla - 22 september 2007 16:50

Nu har äntligen min älskade islandshäst Nátt kommit hem! Och det bästa är att fodervärden kommer att fortsätta rida henne här hemma så då vet jag att hon får motion även när jag inte hinner vissa perioder.

Alla hästarna blev så glada att se varandra igen. Måste ut och rida - Nu!!!

Ovido - Quiz & Flashcards