Alla inlägg under oktober 2007

Av Pernilla - 15 oktober 2007 22:27

idag var det hö-hämtning...

hade planerat att åka två vändor och fylla upp förrådet men det var tur att höbonden inte hade tid med det för vi fyllde i princip förrådet på ett lass...vi har en stor vagn att köra med...


Nátt o Hökkvir går fortfarande ute dygnet runt, förutom när det är väldigt regnigt, men det har bara hänt en natt ännu. *peppar, peppar*

Esca däremot får sova inne så att hon får ordentligt med kraftfoder och enorma mängder hö :-)

Ändå syns det inte på henne...men de andra två däremot...

Av Pernilla - 12 oktober 2007 22:26

Idag red Sören Nátt. Han har inte suttit på henne på över ett år. Han skulle först bara rida lite i plantagen men tyckte det var så kul att han tog en sväng i skogen också :-)


William ville också rida så han fick sen sitta framför Sören i sadeln och han satt bara och mös och ville aldrig kliva ner.

Av Pernilla - 9 oktober 2007 23:40

en cool bild, nåt år gammal. från en modeshow där både syster och Stina vad med :-) på O´learys i Ö-vik.



Av Pernilla - 9 oktober 2007 23:37

Det här kommer jag att sakna i vinter - nygrillat kött!

Mästerkocken Pappa är kung på grillat :-)



Av Pernilla - 9 oktober 2007 23:36

har nu kommit på att nästa sommar har Wille växt ur alla underbara sommarkläder han haft  i sommar :-( så fina! har alltid lika svårt att sortera undan det som blivit för litet.


nedan bilder från Pappa och Evas sommarfest!

Av Pernilla - 9 oktober 2007 19:45

Idag red Ulrika - jag jobbade dubbelt.

Nu på kvällen kom ett mejl från henne: "Hade du tränat galopp igår? Det kändes skillnad, först var jag inte riktigt beredd så jag höll på att studsa ur sadeln, sen kändes det härligtJ Hon samlade sig mer och det kändes som om hon orkade hålla dig samlad längre! Är det möjligt?? "


hihi! vad kul! tänk om den träningen faktiskt GAV resultat? det gjorde ju det under träningspasset i alla fall :-)


Bilden är dock från förra året innan hon var i så bra form. hrrmmm...

Av Pernilla - 8 oktober 2007 22:58

Idag strålade solen även om det var kallt. Eftersom Ulrika red ut med Inger igår så tänkte jag att det var perfekt med lite longering.

Jag blandade vanlig tradidtionell longering med Nátt längre ifrån mig med longering a la Akademiskt. Bättre bakdelsaktivitet helt klart efter den akademiska longeringen.

Hade i tanken det Christine sa på kursen i lördags angående vad som kan känneteckna bra/dålig longering: "en bra longering är då det inte sprätter upp grus och hästen gräver sig ned"

Nu var det dock gräs jag longerade på men jag såg iställer till att hon inte sprätte upp några tuvor ;-)

Utan fokuserade på balansen och sökningen.

Tränade även galoppfattningar för att stärka galoppen.

Fick henne att fatta på kommando för att sedan sakta av efter bara några steg med bibehållen energi och styrka. Gick jättebra!

På bilden är Nátt-gumman bara fyra år och då var hon betydligt tunnare på alla sätt jämfört med idag :-)


peace!

Av Pernilla - 7 oktober 2007 23:41

En av de allra flitigasre deltagarna på mina kurser i Akademisk Ridkonst. Bakom lodplan här, men i huvudsak gick hon jätttebra och piafferna! Shit vad coolt när hon bara flöt mellan samlad trav, piaff och sedan ut i en längning!

Ovido - Quiz & Flashcards