Alla inlägg under februari 2009

Av Pernilla - 6 februari 2009 23:29

Ikväll var Wille på sitt första födelsedagskalas själv, utan oss. Grannpojken fyllde fem och kom själv in med sin mamma häromkvällen och bjöd in Wille till kalas med pannkaka :-)

Det var ju sååå spännande för Wille även om det bara var hos grannen. De skulle vara där vid 17-tiden, knappt W kunde vänta så länge. Och när jag ringde från jobbet vid 20.30 var han kvar där...så jag bad S gå över och kolla läget - då var han just på väg hem och hade haft så kul! Han orkade inte ens prata med mamma i telefon :-)


Och imorgon fyller Robbin 18 år så då blir det kalas igen.


Och på söndag ska vi fira lillebror Jimmie som fyller 30 år.


Så, massor med kalas i helgen :-)

Av Pernilla - 6 februari 2009 11:16

Geisli från Västanåmarka gård

e: Blöndal frá Sidú

u: Hvesta frá Bakka 2:klass sto (e: Jupiter fra Reykum 1:a klass)


Kolla in de mörka benen och de vita tecknen på mule och huvud :-)

Av Pernilla - 5 februari 2009 22:40

Idag har jag vart och Fotat lillkillen Geisli. I mörkret...blev över förväntan. Ska lägga ut bilder imorgon. Han har så söta mörka ben och mörk mule. Blir spännande att se färgen till sommaren:-) Klart du kan hänga med nån dag Lindali!

Av Pernilla - 2 februari 2009 16:14

Den islandshingst jag sålde till Uppsala för att köpa Escapada....ni vet den med det otroliga psyket...han är en vinnare!

Hann vann en av sina första tävlingen nere i Stockholm. Åh så glad jag blev när jag läste det! Och de verkar uppskatta honom lika mycketso jag gjorde.

Vid hans allra första tävling fick han 6.5 för traven!!! det ni!


Puss på dig Glampi!


Här kan ni läsa mer om honom:

http://thereseflodin.webs.com/glampifrnbjrnforsen.htm

och

http://www.pixbox.se/pic_show_id16912909.html

Av Pernilla - 2 februari 2009 15:53

jo alltså, i höstas såg jag ett litet föl jag blev jätteförtjust i, en liten, välrest isabellkille :-)

men 25.000:- var liksom inte aktuellt för mig för ett föl då.

nu hände det sig så att jag fick ett kanonerbjudande idag, priset jag fick var otroligt bra men så gällde det bara just idag. jag tvekade nog bara några sekunder innan jag tog beslutet....så nu är Geisli min kille - och Wille har edan suttit på honom....Helgi lyfte upp Wille på fölen i Mjäla i helgen så han var förste ryttare på dem...hahahaha....


Nu blir det alltså så att jag inom några år kommer ha två småkillar att uppfostra och rida in, så spännande! jag längtar!

men jag vet ju inte om jag kommer behålla båda två, det får framtiden utvisa, men kommer åtminstone ha dem kvar tills de är inridna och så.


Geisli hade en stam som lockade mig, förutom hans busiga lilla uppsyn ;-)


Ska lägga ut bilder så fort jag vart dit och tagit några.

Ovido - Quiz & Flashcards