Direktlänk till inlägg 25 februari 2009

Recept - överbliven tacofärs

Av Pernilla - 25 februari 2009 01:32

I lördags åt vi Tacos och eftersom jag hade en stor sats köttfärs blev det en hel del över. Därför  experimenterade jag lite...var sugen på soppa så jag tog:

överblivna tacofärsen

en förpackning passerade tomater

en förpackning krossade tomater med chili

en burk majs

lite parikapulver

lite oxbuljong

aningen med mjölk

ca en tsk socker för att få bort lite syra

undrar om det var nåt mer?! hmm...

blev i alla fall gott och mycket smak :-)


detta går att göra till och doppa i soppan som alternativ till bröd:


Ugali (afrikanskt)

  • 3 dl mannagryn

  • 1 l vatten

  • 1 tsk salt

Häll mannagrynen i det kokande vattnet. Koka till en tjock gröt. Skeda upp den färdiga gröten i en skål, tryck till så den får skålens form och stjälp den sedan upp och ner på ett fat. Ät gröten med händerna; ta lämpliga klumpar som du rullar till bollar och doppar i sås.


de suger upp smaken så gott!

 
 
Ingen bild

Linda C

25 februari 2009 23:11

Åh nått nytt att prova :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:54

Jag tror allt det är dags att blogga lite igen. Snart. Måste bara få lite tid. Och denna vecka är extremt olämplig. Nästa vecka?   ...

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:52

Helt ny! Prislappen kvar, den var för liten :-( Nypris 1199:- nu 400:-! En liten gulnad på ett ställe, fläck? vet inte, men inget som stör, ovanför dragkedjan mitt på magen, om man zoomar bilden kan man se den. Regn och vindjacka, i extremt cool och ...

Av Pernilla - 27 april 2010 00:16

Vet egentligen inte hur denna kunde bli så god, men det blev den....underbart god och nyttig!   Pernillas kyckling och grönsaksgryta     1 st Squash 700 gram kycklingfilé 2 st gul lök 2 st Paprika, röd 2 klyfta ...

Av Pernilla - 26 april 2010 11:39

...gjorde jag mitt senaste blogg-inlägg... Då satt jag också här i Bjästa i just det här huset. Då var det under tio dagar när husägaren var utomlands och behövde kattvakt, nu har vi bott här i snart en månad...fyra personer inneboende hos en annan...

Ovido - Quiz & Flashcards