Alla inlägg den 11 november 2009

Av Pernilla - 11 november 2009 22:07

För nån vecka sen hade jag bokat in en kiropraktor som skulle kolla igenom Svala. Inte för att jag direkt misstänkte nåt utan mer för att få tips på vart det kan finnas spänningar och hur jag ska tänka i träningen och så.

Fick tyvärr avboka den gången för barnen var sjuka. Härom dagen kom en annan kiropraktor till Ö-vik så då bokade jag snabbt upp honom, trodde in i det sista att jag skulle få avboka igen sedan lillen hostat mycket under natten. Men iväg kom jag :-)


Han kollade igenom min Lady Svala och hittade inget att åtgärda, gissa hur bra det kändes Skrattande

Hon var helt symmetrisk och jämn men muskelfattig över rygg och under magen (vilket såklart hänger ihop).

Han var riktigt duktig (aldrig sett honom jobba förut) och kunde till och med säga att "den här hästen är väldigt mjuk och fin i munnen, eller hur" hehehe...gissa!

Vi pratade en del skoning, och saker att tänka på med tanke på hennes exteriör och problemområde vid ridningen. Han kom med otroligt bra tips, precis i de banor jag redan tänkt. Förutom det med skoningen, han är hovslagare själv med och beroende på hur hon rör sig och hennes exteriör så kom han med jättebra tips!

Och det lustiga är...jag vet redan att det han sa är rätt.

För att få henne att ta ut steget ska jag ta bort sulorna, ta ned trakterna aningen. För som han sa, "nu går steget mer uppåt va" Yes yes yes! Han har så rätt!

När hon kom från Island och var oskodd så var tåna lite längre. Hon rörde sig mer framåtgripande med frambenen då än vad hon gjort sen hon blev skodd. Jag noterade det redan dagen efter skoning när hon fick springa lös. Hade dock aldrig kunnat räkna ut detta själv. Det berpdde alltså på hennes branta bogvinkel, och lite till Flört

Nu är jag såld på den här killen! Senare i vinter när vi kommit igång med töltträningen ska jag ta hit honom igen för jag kan tänka mig vart det kan bli spänningar då.


Sune Jansson är hans namn! För er som inte redan räknat ut det!

Av Pernilla - 11 november 2009 22:01

  

Wille gillar kläder och är väldigt bestämd med vad han ska ha och inte :-)

Här är några gemensamma favoriter, Molo jacka, rocker jeans och naturligtvis de röda converse-skorna!

Av Pernilla - 11 november 2009 21:49

den här har vart otroligt använde hela hösten, jag bara älskar den! utseendet, funktionen, ja allt...tyvärr börjar den bli för liten, åtminstone om man ska ha "luckorna" för att stänga in händer och fötter nedfällda. men sen börjar det bli för kallt för den med :-(

  

Av Pernilla - 11 november 2009 21:44

  

Vet inte varför, kanske det gammeldagsa (vilket ord!) snittet? Sökte länge innan jag hittade den i alla fall.

Av Pernilla - 11 november 2009 21:38

Gillar ju som sagt var smink...har provat en hel del ögonskuggor, en hel del märken, dyra såna - utan att hitta några som ens kommer i närheten av Make Up Stores skuggor. Deras har helt fenomenala pigment och finns i alla underbara färger och nyanser av färger.

Hittade dock denna på The Body Shop senast jag var till Umeå, nedsatt frå 298:- till 198:- så då slog jag till. Helt underbara färger! Sitter ok men går inte att jämföra med MUS. Fast det finns ju andra fördelar med just TBS istället.

  


Från Bodyshops hemsida, om produkten: "Dessa fyra skuggor är förpackade i egna små kuber och kan tas ur den stora kuben så att du kan ta med din favoritskugga även i den minsta av väskor! Designade att komplettera varandra och kan användas var för sig eller suddas tillsammans för ett mjukt, skimrande intryck. Prova med en fuktad pensel för en ännu intensivare färg. Passar alla hudtyper. Dermatologiskt och oftalmologiskt testade. Innehåller en hög halt glittrande och skimrande pärlemorpigment och Community Trade-producerad marulaolja."
Ovido - Quiz & Flashcards