Direktlänk till inlägg 24 oktober 2008

Nu är det klart!

Av Pernilla - 24 oktober 2008 11:02

Jag har valt....hur svårt det än var men jag gick på magkänsla :-) Kunde inte motstå ett föl med en brunfärg på halsen, en på kroppen, grå ringar runt ögonen, gråa fläckar på framsidan av benen, punk-lugg och åsneöron :-)

Han var bara bedårande....

http://www.sarahhill.se/saluhastar1.html kolla in högra sidan....


När säljaren på Island berättade mer om honom så förstod jag att jag verkligen hittat Min häst!


"the charm off Kristinn Boði is endless - he is very calm,
beautyfull and playfull - Happy foal - Yes I am sure he is only 4 gaited;
uses brokk and tölt both hands good; but prefairs brokk - and is often
showing off for the person that is visiting the heard!Comming up close
too!
-
His father is a first prised stallion Sólfari frá Reykjavík; son off Töfri
frá Kjartansstaðir; he has been used on our farm for 3 years now and our
heard of horses has changed a lot - by looks since he came here -
He is very elegant; high legs; long neck and soft moovements - big steps -
And I think Kristinn Boði looks a lot like him! -
I think he will be big too; for his mum is huge - and has very long legs -
and knows how to use them - But sadly She is now very old and is going to
be put out in this year so Kristinn Boði will be her last foal. I have his
brother wich is going on 4 - as future planed riding horse for ME - so you
see this mare is in very much favor off mine"


 
 
Therese

Therese

24 oktober 2008 18:34

Tjena!

Jag tycker att du valde helt rätt föl. Jag tyckte att han var finast, men även dyrast då förstås. Men man får väl vad man betalar för :)
/Therese

http://www.stromsgarden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:54

Jag tror allt det är dags att blogga lite igen. Snart. Måste bara få lite tid. Och denna vecka är extremt olämplig. Nästa vecka?   ...

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:52

Helt ny! Prislappen kvar, den var för liten :-( Nypris 1199:- nu 400:-! En liten gulnad på ett ställe, fläck? vet inte, men inget som stör, ovanför dragkedjan mitt på magen, om man zoomar bilden kan man se den. Regn och vindjacka, i extremt cool och ...

Av Pernilla - 27 april 2010 00:16

Vet egentligen inte hur denna kunde bli så god, men det blev den....underbart god och nyttig!   Pernillas kyckling och grönsaksgryta     1 st Squash 700 gram kycklingfilé 2 st gul lök 2 st Paprika, röd 2 klyfta ...

Av Pernilla - 26 april 2010 11:39

...gjorde jag mitt senaste blogg-inlägg... Då satt jag också här i Bjästa i just det här huset. Då var det under tio dagar när husägaren var utomlands och behövde kattvakt, nu har vi bott här i snart en månad...fyra personer inneboende hos en annan...

Ovido - Quiz & Flashcards