Direktlänk till inlägg 24 oktober 2008

Nátt till Strömsholm?

Av Pernilla - 24 oktober 2008 11:47

Igår fick jag ett förslag/tips från en veterinär angående Nátt. Att skicka henne till Uppsala eller Strömsholm för en rejäl medicinsk utredning.

Så nu jobbar jag för fullt med att försöka reda ut allting om det skulle vara möjligt, vilka delar försäkringer tar mm. Har ju henne tack o lov tilläggsförsäkrad så det ska täcka mediciner, djurambulans, veterinärresor mm men svårt veta ändå vart gränsen går så nu letar jag nån som har koll på Agria.


Vore skönt att få göra detta!


Nu har jag snackat med Agria...jag blev lite arg angående djurambulans - vi i Norrland är ju diskriminerade där! Grrrrrr....

Närmaste finns i Bollnäs tyckte jag hon sa, och det är typ enbart om de brutit benet eller så som det kan vara aktuellt med en ambulans. Men hallå! Vänta på ambulans från Bollnäs om hästen har brutet ben?!

Sen är det ju så att om han har en sjuk häst som inte kan åka långt till veterinär och är hänvisad till exvis Uppsala, då kanske enda alternativet är att slakta den istället för att den inte kan åka så långt i vanlig transport....enklare då om man bor närmare än 50 mil bort....hmmm...


Alltså är det i i princip aldrig lönt att ha tilläggsförsäkring om djurambulans om man bor där vi bor. För det kan aldrig bli aktuellt i alla fall....men man måste betala eftersom den ingår i tilläggsförsäkringen mot veterinärvård/medicin.

Fan sånt irriterar mig!

Om de ändå kunde ge resebidrag om man måste åka iväg lng med hästen till veterinär för att ingen kompetens finns närmare....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:54

Jag tror allt det är dags att blogga lite igen. Snart. Måste bara få lite tid. Och denna vecka är extremt olämplig. Nästa vecka?   ...

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:52

Helt ny! Prislappen kvar, den var för liten :-( Nypris 1199:- nu 400:-! En liten gulnad på ett ställe, fläck? vet inte, men inget som stör, ovanför dragkedjan mitt på magen, om man zoomar bilden kan man se den. Regn och vindjacka, i extremt cool och ...

Av Pernilla - 27 april 2010 00:16

Vet egentligen inte hur denna kunde bli så god, men det blev den....underbart god och nyttig!   Pernillas kyckling och grönsaksgryta     1 st Squash 700 gram kycklingfilé 2 st gul lök 2 st Paprika, röd 2 klyfta ...

Av Pernilla - 26 april 2010 11:39

...gjorde jag mitt senaste blogg-inlägg... Då satt jag också här i Bjästa i just det här huset. Då var det under tio dagar när husägaren var utomlands och behövde kattvakt, nu har vi bott här i snart en månad...fyra personer inneboende hos en annan...

Ovido - Quiz & Flashcards