Direktlänk till inlägg 30 oktober 2008

På måndag åker hon

Av Pernilla - 30 oktober 2008 23:28

Måndag morgon åker min Náttfaradis (Nattens prinsessa) till veterinärmedicin i Uppsala för en total medicinsk utredning. Känns bra att få en ordentlig genomgång eftersom vet. här inte kunnat komma fram till nåt, och resurserna är begränsade.

Vet. Jan Magnusson har vart helt otrolig i det här - han har lagt ned tid och själ i min häst, trots att han från början sa att han ville slakta henne direkt. Men inte nu längre, nu är han lika mån som jag om att de ska hitta vad som är fel.

Jan har ringt mig helg som veckodag, ibland bara för att kolla hur hon mår! Underbart med ett sånt engagemang!


Känns lite jobbigt att skicka Nátt så långt utan att ha kontroll men hästbussen skulle ha extra koll på henne eftersom de vet att hon är sjuk. Bra service!


Hon fick nya skor och sulor häromdagen, allt gick jättebra eftersom hon inte har lika ont nu när det är kallare. Det var skönt! Hon vill så mycket, busa och bralla i hagen trots all stelhet...

Nu ser jag framför mig en frisk häst som jag kan fortsätta ha kul med och utvecklas med.

"You don´t now what you have before you loose it"


Kommer aldrig hitta nån så känslig och rolig häst att jobba med - känns som att komma hem när jag sätter mig på hennes rygg, jag har ju dessutom vart med henne på hela resan...

 
 
Ingen bild

Therese

31 oktober 2008 07:13

Håller tummarna för att de hittar vad som är fel och att det går att åtgärda. Du måste genast komma med en rapport sen när du vet. Skulle anta att Magnusson också är väldigt intresserad av vad det kan vara. Man kan ju alltid lära sig något nytt :)

Lyckat till!

Kram Therese

 
Linda C

Linda C

31 oktober 2008 21:05

vi håller alla tummarna att de hitta felet på lill gumman!Men vi ska vara positiva å ge allt vi kan till henne i tankarna! :0)
kram!

http://lillbumsan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:54

Jag tror allt det är dags att blogga lite igen. Snart. Måste bara få lite tid. Och denna vecka är extremt olämplig. Nästa vecka?   ...

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:52

Helt ny! Prislappen kvar, den var för liten :-( Nypris 1199:- nu 400:-! En liten gulnad på ett ställe, fläck? vet inte, men inget som stör, ovanför dragkedjan mitt på magen, om man zoomar bilden kan man se den. Regn och vindjacka, i extremt cool och ...

Av Pernilla - 27 april 2010 00:16

Vet egentligen inte hur denna kunde bli så god, men det blev den....underbart god och nyttig!   Pernillas kyckling och grönsaksgryta     1 st Squash 700 gram kycklingfilé 2 st gul lök 2 st Paprika, röd 2 klyfta ...

Av Pernilla - 26 april 2010 11:39

...gjorde jag mitt senaste blogg-inlägg... Då satt jag också här i Bjästa i just det här huset. Då var det under tio dagar när husägaren var utomlands och behövde kattvakt, nu har vi bott här i snart en månad...fyra personer inneboende hos en annan...

Ovido - Quiz & Flashcards