Direktlänk till inlägg 23 december 2008

Kristinn Bodis mamma död

Av Pernilla - 23 december 2008 11:45

ok, dramatisk rubrik, I know....men så är jag journalist med ;-)


Det var alltså meningen att hon skulle slaktas i vinter för att hon var gammal och skulle inte ha några fler föl.

Detta innebar att jag fick chanse att välja om jag ville ta den lille hingsten tillsammans med några andra föl till uppfödarens syster. Hon stallar upp dessa små ynglingar som blivit av med sin mamma, de blir e liten flock som får vara inne nattetid, äta kraftfoder, lära sig ha grimma, bli ledda, verkade, vaccinerade osv osv. Sen går de ute på dagarna.

Till våren blir det dags för total lösdrift i stor flock igen - helt perfekt upplägg! Kostar lite extra, men som jag sa till uppfödare Saeunn, I want the best for my little guy :-)


Hon skrev för övrigt så här om honom:

"I tell my sister -... to keep him for you this winter -... she will do it
with plessiour - she says that you guy is going to be soooooo fine when he
grows up ... so intressted in people and sooooo calm and fast learning -
THE LEADER OFF THE LITTLE HEARD THAT SHE KEEPs!
GREAT - IS NOT IT???"


Så med andra ord....jag har köpt en oerhört lättlärd, nyfiken, orädd ledarhingst ;-)

Min dag e räddad!

 
 
Ingen bild

Linda C

27 december 2008 21:38

Kanon du valde den rätta bland alla fölisar!Du kommer nog få en kanon hingst när han redan är så cool,om du får kort måste du lägga ut hit direkt!! ;0)

 
Ingen bild

Kung Rune

29 december 2008 09:26

När tänker du ta hem den lille till Sverige? Blir du inte sugen att träffa den lille kanaljen?

 
Ingen bild

Pernilla

29 december 2008 20:29

jooo...jättesugen! men försöker tänka vad som är bäst för han, inte för mig ;-)
nånstans runt treårsålder, eftersom man ofta börjar med hingstar lite smått då. tänkte även skära honom på Island innan jag tar hem honom, mycket mycket billigare och har kollat hur de gör också så man vet :-)
men saker kan ändras, kanske tar jag hem honom tidigare, får föra dialog med dem hur han utvecklas.
sommaren 2010 ska jag ju över till Island så kanske jag hinner hälsa på honom då om han är kvar där.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:54

Jag tror allt det är dags att blogga lite igen. Snart. Måste bara få lite tid. Och denna vecka är extremt olämplig. Nästa vecka?   ...

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:52

Helt ny! Prislappen kvar, den var för liten :-( Nypris 1199:- nu 400:-! En liten gulnad på ett ställe, fläck? vet inte, men inget som stör, ovanför dragkedjan mitt på magen, om man zoomar bilden kan man se den. Regn och vindjacka, i extremt cool och ...

Av Pernilla - 27 april 2010 00:16

Vet egentligen inte hur denna kunde bli så god, men det blev den....underbart god och nyttig!   Pernillas kyckling och grönsaksgryta     1 st Squash 700 gram kycklingfilé 2 st gul lök 2 st Paprika, röd 2 klyfta ...

Av Pernilla - 26 april 2010 11:39

...gjorde jag mitt senaste blogg-inlägg... Då satt jag också här i Bjästa i just det här huset. Då var det under tio dagar när husägaren var utomlands och behövde kattvakt, nu har vi bott här i snart en månad...fyra personer inneboende hos en annan...

Ovido - Quiz & Flashcards