Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Pernilla - 16 maj 2009 19:09

...med Robbie till Västerås/Strömsholm för att bevaka islandshäst SM :-)

Det ska bli riktigt kul, och spännande! Bara jag och Robbie bilar ner och sitter nu och funderar på hotell i Västerås.

Kul att få betalt för att göra nåt man tycker om och som dessutom funkar även om man har bebis med sig :-)

Vid den tidpunkten är han ju redo för bärselen med som komplement till vagn och sjal.


Och jag är nu än mer lycklig att jag köpte den nya Canon kameran som har seriebildstagning om 6,5 bilder per sekund, min förra hade 3 per sekund. Det är en himla skillnad när man ska fota gångartshästar.


Jag håller också tummarna för att jag får se nåt ekipage härifrån trakten på tävlingsbanan med.


http://www.icelandichorse.se/SM/

Av Pernilla - 16 maj 2009 17:06

vi har ett enormt sånt i vår trädgård, har bott här i 13 år men inte förrän för två år sedan upptäckte vi, genom att bli uppmärksammade av min svägerska, att vi faktiskt hade ett, med MASSOR av körsbär! som fåglarna glatt mumsade i sig...

såg fram emot förra sommaren för att då för första gången kunna ta reda på bären, men....det kom inga bär *snyft*

så hur ofta kommer det körsbär på träden? nån som vet? jag håller tummarna för i år i alla fall :-)

Om inte annat så är de vackra, eller hur? Bilden är dock inte på vårt träd eftersom det inte blommar ännu.

Av Pernilla - 16 maj 2009 15:56

..att jag i Umeå köpte en kjol i sommarens hetaste färg - mintgrön/turkos :-)

så måste man bara hitta nåt som passar upptill med.

förresten köpte jag förra året en underbart fin klänning från Bondelid, en rosa/vit rutig med fin v-ringning som jag hade till vita jeans. den kommer jag tyvärr inte i denna sommar efter graviditeten...får hoppas på nästa sommar kanske :-)

såg att en av mammorna i "Ensam mamma söker" - hon som nu ska ge sig på en sångkarriär, hade en likadan, men då hade jag redan köpt den...

Av Pernilla - 16 maj 2009 15:23

Hoppas som en tok på studsmattan...kul! Men kommer nog att kännas imorgon... Kanske det här är träningen jag ska hålla mig till eftersom det är svårt att få till regelbundna långa promenader? Svårt med två barn. Men så snart Sören får semester hoppas jag komma igång:-)

Av Pernilla - 16 maj 2009 06:59

Endera så Bloggar jag inte alls eller så Bloggar jag 17 inlägg per dag...eller nåt sånt;-) Om man kunde röstblogga skulle det bli hundratals inlägg per dag och ingen skulle orka läsa...eller lyssna.

Av Pernilla - 16 maj 2009 06:54

Fått morfars hatt från fotbolls EM i Portugal:-)

Ovido - Quiz & Flashcards