Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Jämställdhet i media – Tila Tequila

Av Pernilla - 7 januari 2010 15:56


På mitt jobb arbetar vi hela tiden, på många olika plan, för en mer jämställd miljö. Vi mäter artiklar, bilder, rubriker osv, samtidigt som vi har en jämställdhetsgrupp som arbetar mer inom företaget med samma mål.

Man kan se jämställdhet på många olika sätt, vissa saker som upprör mig upprör inte andra, medans vissa saker som gör andra vansinniga tycker jag är mindre akuta.

Inget är fel, så länge vi har samma stora mål, Jämställdhet!

Igår läste jag en artikel av Per Bjurman i Aftonbladet som irriterade mig. Det handlade om Tila Tequlias flickvän (de var förlovade) som hittats död. Artikeln nämner att de var förlovade, men sen, i samma mening, att Tila några dagar innan lämnat sin ”älskarinna” i hemmet efter ett bråk.

HALLÅ! Älskarinna? När använder vi annars det om Tila hade vart man? Jo, om det hade vart en otrohetsaffär, inte för att beskriva en partner/flickvän/sambo.

Grrr....

Kanske löjligt att bry sig men jag blev verkligen irriterad. Det känns som om skribenten, som jag annars tycker gör ett bra jobb, liksom inte tagit deras samboskap/förhållande på allvar utan degraderade flickvännen till ”Älskarinna...”.

Det är en lång väg att gå, men så länge vi tänker framåt så får vi saker att hända, hoppas jag.

Peace!

 
 
saynoo

saynoo

7 januari 2010 15:58

Ha en super najs dag;O

http://hollywoodnews11.blogspot.com

 
Ingen bild

Pernilla

7 januari 2010 16:17

Tack detsamma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:54

Jag tror allt det är dags att blogga lite igen. Snart. Måste bara få lite tid. Och denna vecka är extremt olämplig. Nästa vecka?   ...

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:52

Helt ny! Prislappen kvar, den var för liten :-( Nypris 1199:- nu 400:-! En liten gulnad på ett ställe, fläck? vet inte, men inget som stör, ovanför dragkedjan mitt på magen, om man zoomar bilden kan man se den. Regn och vindjacka, i extremt cool och ...

Av Pernilla - 27 april 2010 00:16

Vet egentligen inte hur denna kunde bli så god, men det blev den....underbart god och nyttig!   Pernillas kyckling och grönsaksgryta     1 st Squash 700 gram kycklingfilé 2 st gul lök 2 st Paprika, röd 2 klyfta ...

Av Pernilla - 26 april 2010 11:39

...gjorde jag mitt senaste blogg-inlägg... Då satt jag också här i Bjästa i just det här huset. Då var det under tio dagar när husägaren var utomlands och behövde kattvakt, nu har vi bott här i snart en månad...fyra personer inneboende hos en annan...

Ovido - Quiz & Flashcards