Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

För ett år sedan...gravid och ringtestet :-)

Av Pernilla - 7 januari 2010 16:45

För ett år sen skrev jag i bloggen:


"Enligt den kinesiska kalendern blir det en flicka...

Enligt ringtestet (2 gr) blir det en flicka...

Enligt gamla sägner säger 4 av 5 svar att det blir en flicka...

Enligt min mosters dröm är det en flicka...

Enligt min pappas sambo är det en flicka...

Enligt min känsla är det en flicka..."


Och kommentarerna var:



- Så, det skulle inte förvåna mig om det är en liten kille som tittar ut!!!

 

- Du ska se att de är en flicka! Ringtestet funka på mig klockrent å de har de flesta stämt in på! Så vore roligt med en liten tjej i gänget! Kanske en tjej i framtiden för Edwin vem vet *ler* /Linda C 

 

- Ja, blir det inte en flicka så blir jag förvånad. Det är inte så länge kvar tills vi får svaret....spännande! /Kung Rune 


Resultatet vet vi ju nu, en pojke! Jippie för Robbie!

Den senaste månaden började jag känna mer och mer att det var en kille, men säker var jag inte. Och jag blev faktiskt jätteglad när de visade honom för mig första gången och jag såg hans kön! Annars tar de flesta för givet att har man en pojke så vill man ha en flicka, som mamma...

Oss emellan skulle jag gärna ha en pojke till. Men skulle vi ha fler barn så är naturligtvism könet inte det viktigaste...

 
 
Ingen bild

Therese

7 januari 2010 17:53

Håller med dig ja :)
Jag tar också gärna en till kille!

 
Ingen bild

Pernilla

7 januari 2010 18:08

:-)
Träffade en hockeyspelares fru för några veckor sedan, de hade fått sin tredje pojke och var jätteglada - men omgivningen reagerade jättekonstigt och liksom "jaha....fick ni en pojke till, så synd..." Hon var jätteförvånad över mångas kommentarer, att de mer fokuserade på könet än att det var en frisk pojke...

 
Ingen bild

Therese

7 januari 2010 20:05

Folk är så trångsynta. De verkar ofta utgå ifrån vad de själva tycker eller tror. Man kan ju faktiskt ha olika åsikter :) Samma sak gäller hur många barn man ska ha. Har man två barn så har man tydligen fyllt sin kvot. Skaffar man då ett till barn så är det enbart för att man vill ha en tjej. Tråkigt :(

 
Ingen bild

Linda Calissendorff

8 januari 2010 14:28

Pojkar är oxå mycket lugnare *ler* Håller med huvudsaken barnet är frisk de är de viktigaste! men jag har en som väntar barn på jobbet hon VILL bara ha en tjej och fick panik då hon visade ultraljudsbilden och alla sa de där är en pokje då ville hon bara gräva ner sig...Lite onödigt att reagera så tycker ja!

Hinner inte med att kommentera alla dina nya inlägg du skriver som en galning då du kommer dig för *skratta* men bra med alla smink och hudvårds tips de gillar jag! Å maten förstås! ;0)

 
Ida

Ida

14 januari 2010 21:40

Ringtestet? Jag vill veta! :) Jag är gravid nu så det skulle ju vara intressant att test :)

http://www.stallhavang.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:54

Jag tror allt det är dags att blogga lite igen. Snart. Måste bara få lite tid. Och denna vecka är extremt olämplig. Nästa vecka?   ...

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:52

Helt ny! Prislappen kvar, den var för liten :-( Nypris 1199:- nu 400:-! En liten gulnad på ett ställe, fläck? vet inte, men inget som stör, ovanför dragkedjan mitt på magen, om man zoomar bilden kan man se den. Regn och vindjacka, i extremt cool och ...

Av Pernilla - 27 april 2010 00:16

Vet egentligen inte hur denna kunde bli så god, men det blev den....underbart god och nyttig!   Pernillas kyckling och grönsaksgryta     1 st Squash 700 gram kycklingfilé 2 st gul lök 2 st Paprika, röd 2 klyfta ...

Av Pernilla - 26 april 2010 11:39

...gjorde jag mitt senaste blogg-inlägg... Då satt jag också här i Bjästa i just det här huset. Då var det under tio dagar när husägaren var utomlands och behövde kattvakt, nu har vi bott här i snart en månad...fyra personer inneboende hos en annan...

Ovido - Quiz & Flashcards