Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Pernilla - 17 oktober 2009 15:47

Jag har fallit för Marimekko. Jag höll emot länge men i våras kunde jag inte längre...då inhandlade ett par helt underbara plastglas och tillbringare. De har vart till stor glädje i sommar!

Nu finns glasen på rea på många ställen, exvis här: http://www.forr.se/erbjudanden.html


Ordinarie pris 89:- styck, nu 69:- Slå till vettja! Jag funderar på att köpa några röda med, har blåa och gröna.


  

Av Pernilla - 17 oktober 2009 15:42

Hur smaskigt ser inte det här ut då?

http://recept.nu/1.195939/recept.nu_redaktionen/huvudratt/kott/texas_chili

Har inte provat det förut men idag ska vi göra det! Men Wille, han är sugen på pölsa och potatis så det kan han väl få. *ler*

Av Pernilla - 17 oktober 2009 15:39

  

Igår skodde jag Svala för första gången, hade ju inte väntat mig problem - och det blev det heller inte. Hon skötte sig som den Lady hon är :-)

Men små hovar har min stora häst.

Skodde med hel sula fram nu så får man ta snösulor nästa period.

Av Pernilla - 17 oktober 2009 15:38

Kolla vad härliga saker! Hel del rea, bland annat på Marimekko :-)


http://www.forr.se/erbjudanden.html

Av Pernilla - 17 oktober 2009 15:21

...lära känna denna underbara pålle!

Haft henne en vecka och hon kommer redan direkt emot mig i hagen :-) Många islänningar kan ju vara lite reserverade när de just åkt den långa vägen från Island, men inte min Svala.

Idag tog vi en promenad i skogen, sprang lite med sadeln på ridbanan för att se hur den låg i rörelse och jobbade lite med löslongering.

jag fortsätter min check:

Rädd för bilar - check, negativt

Rädd för bilar med släp - check, negativt

Snäll att sko - check, positivt

Lätt att hitta passande sadel - check, negativt (för tunn fram ännu, måste bygga muskler först)

Trevlig att gå på promenad med - check, positivt


Så jäkla nöjd så här långt! Hon är underbar!

  

Ovido - Quiz & Flashcards