Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Pernilla - 19 oktober 2009 22:40

  

Svala -

rädd för att bli klippt/rakad - check, negativt

roligt att springa lös på ridplanen - check, positivt

lätt för båda galopper - check, positivt

bra kondition - check, verkar positivt det lilla jag kollat

kan stå i spilta - check, positivt trots att den var alldeles för liten för min lilla, tja 1,50 tjej...eller så


Idag skulle alltså en vän klippa hals, bog och bringa Svala. hon är aldrig klippt tidigare. när maskinen satte igång tittade hon väldigt oroligt och blev spänd. men hon stod blickstilla. efter bara en stund stod hon helt avslappnat och med grimskaftet hängande utan att jag höll. Cool eller vaddå? Älskar denna härliga pålle!

Hart vart så rackarns sugen att sätta mig upp å testa av henne men vill inte stressa fram nåt, hon är så pass omusklad. Fast jag är ju alltid lite väl försiktig på det sättet. Hittade i alla fall en sadel som verkar passa ok så länge så får jag köpa en ny när det finns lite mer muskler på henne.

Imorgon ska jag ut och rida en jätterolig tävlingsvalack (till salu  http://www.bukefalos.com/r/showentry.php?e=121000&catid=13) och då tar jag Svala som handhäst så hon får komma ut i skogen och röra på sig.

Ovido - Quiz & Flashcards