Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Pernilla - 20 oktober 2009 17:06

...Svala...

funkar att ha som handhäst - check, positivt

travar bra, både sakta och snabbt bredvid när hon går som handhäst - check, positivt

kan springa lös bakom när man rider annan häst - check, positivt (fast det var ju liksom inte meningen att jag skulle checka detta men repgrimman gick upp...)

massakerar täcken i hagen - check, negativ

kan gå med kanin i boxen - check, positivt

rädd för när de jobbar och spränger i grustaget - check, negativt

är jämnt musklad - check, osäkert, kan ev vara mer musklad på höger sida men svårt att se i vinterpälsen...kiropraktorn som kommer den 27e får kolla :-)


Helt underbar dag med solsken!

Efter dagislämning (Sören hemma med lillen och de sov när vi åkte) så drog jag direkt till stallet.

Tog ut Goggur en sväng (till salu) och hade Svala som handhäst. Red Goggur i min Nordica vilket gick betydligt bättre än när jag red honom i Diddi-dynan förra veckan. Kan bara inte gilla den sadeln. SItsen blir jättekonstig och det känns som man han väldigt mycket mellan sig och hästen. (tycker jag) På tal om bomlös saknar jag min Star Trekk Espaniola förbaskat mycket! Idiot som sålde den men var så deppig över Nátt och trodde aldrig jag skulle hitta hästlust igen.

Hur som helst, hästarna skötte sig så bra och Goggur till och med töltade med fri tygel :-) Och tyckte att det var kul! Svala hon anpassade traven i alla möjliga tempon :-) Super!



Ovido - Quiz & Flashcards