Alla inlägg den 13 november 2008

Av Pernilla - 13 november 2008 13:04

På vår promenad nyss upptäckte jag en ny förmåga hos vår son. Jag hade mobilen med och han sa att jag skule ta ett kort med han och Enya. Han pekade att de skulle sitta i gräset och sa sen till mig när de var klara så jag kunde fota :-)

Wille komponeraren! Och här resultatet....


Av Pernilla - 13 november 2008 10:56

Gårdagens middag:


kalkonstrimlor

en lök

en burk svamp

cocktailtomater

salt

peppar

chilisås

creme fraiche

krossade tomater

oregano


fräs kalkon, lök och svamp, häll över lite krossade tomater eller så. krydda. dit med creme fraiche, låt koka ihop lite lätt. häll på cocktailtomaterna (jag tog på burk). smaka av och krydda mer om det behövs. man kan även använda lite mango chutney så blir det en fylligare och sötare smak.

servera med spagetti! (eller ormar som Wille kallar det...)

Av Pernilla - 13 november 2008 10:51

Idag vaknade Wille och jag vid 8.30 och gosade lite i sängen innan vi klev upp. För en gångs skull ville han inte ha välling och titta på TV utan vi lagade frukost tillsammans och åt vid köksbordet samtidigt som vi tittade på alla fåglar som börjar besöka vår fågelmatplats utanför.

En riktigt cool fågel har vi på besök, den är jättestor, kanske lite lite mindre än en skata. Den är grå-brunspräcklig ,med ljusare mage, blåa vingar och vit stor fläck på ryggen. Riktigt stilig! Ingen aning vad det kan vara.

Wille och jag kallar den bara Stora Fågeln :-)


Idag är förresten stora dagen när Pappa Sören kommer hem från London. Oj så Wille saknat honom. Igår morse sa han: "Jag tänker på min pappa hela tiden och tänker att han ska flyga hem nu"


Jobbigt när jag tänker på att jag snart ska vara borta en vecka från honom....huvvaligen!


Nu vill lill-killen ta en promenad med Enya så jag får snällt avbryta mitt jobbande hemifrån och hänga med :-)

Ingen uppoffring direkt ;-)


Nån som vet vad det är för fågel? Vacker är den även om färgerna inte syns här!

Ovido - Quiz & Flashcards