Alla inlägg den 17 november 2008

Av Pernilla - 17 november 2008 22:06

Ett till egenkomponerat recept....har ingen mängd...går på känsla :-)


500 g köttfärs

1 påse tacokrydda

mozarellaost


Blanda ihop köttfärs med krydda, dela smeten i två delar, platta ut den ena i en ugnsform, fördela skivad mozarella på den och sedan plattar du ut resterande smet över osten. pensla allt med lite olja och ev soja.

in i ugnen, kanske 175 grader i 45 minuter eller så...vet inte, brukar se när det är klart ;-)


serveras med exvis ris och en honungstzatziki med turkisk yougurt, olivolja, salt, vit peppar, vitlöksklyftor och rinnande honung...ojoj vad gott!

glöm inte en god sallad till! oj nu blev jag hungrig igen...

Av Pernilla - 17 november 2008 20:43

I söndags hade Maria Berg från Slätterne Gård kurs på Västanåmarka Gård i Mjäla. Det var ju tänkt att jag skulle gå....men graviditeten satte stopp...

Så gissa hur ridsugen jag var när jag satt o kollade i det underbara vintervädret i söndags? *suck*

Av Pernilla - 17 november 2008 14:02

Idag hade jag, om saker inte vart annorlunda, kunnat titta ut genom fönstret och se....

...denna underbara häst!


Av Pernilla - 17 november 2008 13:47

Huvvaligen vilken hemskt farligt skelett-monster...eller hur? *skrattar*


Av Pernilla - 17 november 2008 13:36

Wille har vart sjuk, riktigt dålig, hela helgen. Skyhög feber framförallt på nätterna och det harinte gått att få i honom medicin. Han bara kräks upp det. Så det blev en tuff helg för mig eftersom jag inte fått sova nånting och i fredags jobbade jag på kvällen, lördag dömde jag en träningstävling och söndag var jag på en islands-kurs. Tidiga mornar hela helgen utan sömn....zzzzzznark....

Men ändå känner jag mig hyffsat pigg nu :-) Och det beror på SNÖN!!! Jag älskar den! Snälla försvinn inte nu, bli kvar, please!

Fick i Wille i supp-alvedon nu på morgonen så att vi kunde ta en kort pulkatur i plantagen. Så att vi fick lite luft. Vi älskade det! Men han var rätt tung att dra....och jag andades som om jag sprungit maraton...Tack o lov läste jag häromdagen i ett sk gravid mejl jag får att man blir andfådd mycket mycket lättare när man är gravid pga nånting som jag inte kommer ihåg. Innan jag läste det var jag rätt kväckt över hur kass min kondis blivit så snabbt....huvva! Men nu har jag ju nåt att skylla på ;-)


Förresten är det en riktig huligan-bebis där inne. Inte stilla en sekund på ultraljudet...läkaren hade problem att kunna mäta och kolla och ännu mer problem att få en bra bild till oss....och jag vill lova att det känns att det är fart där inne...det kommer ut en huligan med kroppsbyggarmuskler, jag lovar! I alla fall om detfortsätter så här...


När Wille och jag och Enya promereade i plantagen idag så kom jag ihåg känslan att rida Nátt. Oj vad många timmar jag spenderat cirklande mellan träden där. Så häftigt eftersom det var där jag lärde henne att följa sits och sittben istället för tyglar...åh...saknar:-(

Hur ska man få en lika härlig häst igen? Lika lyhörd, lika positiv, lika underbar? *snyft*


Nedan bild på plantagen så ni förstår hur perfekt det är att rida serpentiner där.

Bild också på killen i mitt liv med hunden i hans liv ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards