Direktlänk till inlägg 22 november 2008

Gamla Zollo

Av Pernilla - 22 november 2008 16:10

Wille älskar att åka till Gamla Zollo dvs min gamling Zorro, 23 år. Wille tycker nog om det delvis för att polarn Edwin bor där....men även för att han älskar att rida på Zorro. Och Zorro är ju bara för underbart snäll :-)


Sist satte jag upp Wille på honom barbacka i boxen i overall, det ångrade jag sen :-( Overall på naken hästrygg e ingen höjdare så Wille halkade av den 156 cm höge pållen... fy vilket dåligt samvete jag fick även om det gick bra. Men ledsen blev han för han tappade andan.

Fast sen när vi kom hem berättade han om det och skrattade.

Idag red han igen, med sadel och hjälm och allt. Han ville rida ut i skogen men vi höll oss på ridplanen.

Med Wille på Zorros rygg kunde jag jobba lite med böjningen eftersom jag hade ridkapsonen på. Han e så duktig gamlingen! Måste dock göra fler hål på kapsonen, Z har så litet huvud...

När Wille var klar jobbade jag Zorro lite för hand med stång och kapson, han var jätteduktig med både sökning och böjning trots alla sina skavanker, bröt ju text benet som tvååring så han går ojämnt. Men det var å kul att se när jag jobbade med traven så syns det så tydligt vad en rätt böjning gör på honom, i vänster varv där han har ett konstigt rörelsemönster, så gick han helt "rent" när böjning och sökning var rätt. Minsta lilla spänning eller att han tappade böjningen så kom "konstig-traven" tillbaka. Det är så kul att jobba för hand! Speciellt när man märker sånt resutat :-) AR är fantastiskt...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:54

Jag tror allt det är dags att blogga lite igen. Snart. Måste bara få lite tid. Och denna vecka är extremt olämplig. Nästa vecka?   ...

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:52

Helt ny! Prislappen kvar, den var för liten :-( Nypris 1199:- nu 400:-! En liten gulnad på ett ställe, fläck? vet inte, men inget som stör, ovanför dragkedjan mitt på magen, om man zoomar bilden kan man se den. Regn och vindjacka, i extremt cool och ...

Av Pernilla - 27 april 2010 00:16

Vet egentligen inte hur denna kunde bli så god, men det blev den....underbart god och nyttig!   Pernillas kyckling och grönsaksgryta     1 st Squash 700 gram kycklingfilé 2 st gul lök 2 st Paprika, röd 2 klyfta ...

Av Pernilla - 26 april 2010 11:39

...gjorde jag mitt senaste blogg-inlägg... Då satt jag också här i Bjästa i just det här huset. Då var det under tio dagar när husägaren var utomlands och behövde kattvakt, nu har vi bott här i snart en månad...fyra personer inneboende hos en annan...

Ovido - Quiz & Flashcards