Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Skulle till Arlanda, hamnade i Norrköping...

Av Pernilla - 24 november 2008 22:48

Usch vilken gårdag jag hade. Skulle flyga till Stockholm på kurs och som ni kanske noterat i tidningarna så var det världens storm där igår och inatt.

Det var alltså ingen direkt bra dag att befinna sig i luften...

Starten från blåsiga Gideå var inte jätterolig men gick bra.

Hade inte ätit på hela dagen sedan frukost men tänkte att jag skulle käka på Arlanda när jag kom fram. Köpte heller ingen macka eller så på planet för jag tänkte ju käka riktig mat senare.

Flytiden var beräknad till 55 minuter och när det börjar gå en bra bit över en timme så funderade man...då berättade kaptenen att Arlanda var stängt för inga plan kunde landa eller starta för man kunde inte bromsa på den ishala banan. Han sa att bränslet började ta slut (skitkul att höra...) och att vi skulle flyga till Skavsta och Nyköping istället

Tiden gick och så småningom fick vi veta att Skavsta var full (skitkul att höra...) men vi skulle till Norrköping istället.

Landningen i Norrköping var inte speciellt trevlig i blåsten :-( men piloten gjorde ett bra jobb.

I Norrköping fick vi sitta i planet nån timme och vänta på besked om de skulle öppna Arlanda. De ville inte sätta in bussar pga stormen.

Man undrade ju liksom hur man skulle kunna landa ett plan om man inte kan köra buss *huvva*

Slutligen fick vi besked att vi måste vara i luften inom 20 minuter för att få landa på Arlanda. 

Vid det laget var jag så hungrig att jag höll på att kräkas (bara för graviditeten). Alla mackor var slut på planet och inklämd bland två andra som jag var så ville jag inte dricka nåt för jag var så pissnödig att det gjorde ont...huvva.

Flygningen till Arlanda tog evigheter tycker jag, vi kom aldrig fram.

När vi påbörjade inflygningen var allt utanför mjölkvitt, man såg ingenting för snöstormen och planet for hit och dit.

Just innan vi nådde mark så liksom vobblade vingarna upp och ned och det kändes som vi körde genom luftgropar fast vi skulle just ta mark.

Vid inbromsingen kändes det att fästet för hjulen liksom släppte bitvis pga halkan. Shit alltså det var inge kul :-(

Men måste åter hylla piloten som gjorde ett superjobb!

Kan säga att det var många som inte mådde så bra på den flygningen...


Bara en landningsbana kunde de hålla öppen med hjälp av typ 10 plogbilar i rad som samtidigt sprutade ut nåt på banan mot isen.

Vi fick landa långt  borta och åka buss till terminalen, kändes som om resan aldrig skulle ta slut. Väl inne på Arlanda var det Kaos...ojojoj...tur så fick jag väskorna i alla fall.


Tog tåget till city och där kunde jag äntligen få lite mat! jag skakade....

Efter det beställde jag en taxi eftersom bussarna var inställda. Skulle ut till skärgården, närmare bestämt www.djuronaset.se ett underbart kursställe!


Taxin tog kanske 45 minuter och vi passerade flera bilolyckor under färden ut till Djurö.

Skönt var det att få lägga sig på ett härligt rum med underbar säng! Gissa om jag sov gott sen?

Skippade tom frukost imorse så att jag fick sovmorgon - det var värt det! Trots att jag är enormt hungrig på morgonen nu för tiden.


Bilden är på Wille när jag höll på att packa, han ville följa med mamma *ler*

 
 
Linda C

Linda C

25 november 2008 00:20

Men jösses pernilla du har inte haft de så roligt du...Fy jag som är värsta flygrädd å jag ska till stockholm nästa vecka jag vägra åka om de är snö storm då med....jag hade nog blivit typ lite lätt hysterisk!! :0( Hoppas hem resan går bättre! Men hoppas de blir en kanon helg på globen men de är de ju alltid!Är inge avundsjuk alls............... ;0)

http://lillbumsan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Märta

25 november 2008 09:03

Oj shit vad hemskt! jag skulle nog svimma i den situationen!
Är inte avis på de som ska ut o resa nu!

 
Ingen bild

mamsen igen

25 november 2008 20:13

Skulle inte heller velat byta när jag visste att du skulle iväg...o jag kan säga att vi haft KAOS på SAS, telefonerna har gått varma 2 dagar. Vad händer sista samtalet innan jag går hem idag?! Inte slut på eländet för då ringer en hysterisk kvinna som kommit från Kuala Lumpur och hittar ingen SAS personal på flygplatsen och inget flyg heller!!Jag hade precis fått mail om att PAD-anhängare hade övertagit flygplatsen och vår personal var evakuerad. Inte lätt för mig i lilla övik o hjälpa frustrerade resenärer i BKK.(stackars dom som jobbar kväll).Ser fram emot en ny dag med telefonkaos *ler* men vad gör det jag får ju snart åka iväg 2 v. Hoppas du har det bra o var rädd om dig. kram

 
Ingen bild

mamsen igen

25 november 2008 20:14

Hörde att mormors älskling hade varit på paradisbadet i 3 timmar! Hoppas han har det bra med pappa!

 
Ingen bild

Pernills

25 november 2008 23:05

jo mamsen jag såg det på TV....jävla terrorister som styr så mycket.
såg förresten på TV oxå att några män hade kastat syra på några små skolflickor i Afganistan. Mordförsök. Varför? Jo för att de gick i skola....grrrrrr.....det är alldeles nyligen flickor har fått börja gå i skola där. vissa saker gör mig så förbannad att jag inte ens kan prata om det.

Wille hade superkul! men vilken träningsvärk han hade inatt....ojoj...hans små ben sprang i flera timmar på badet och gick själv upp till stora forsen flera gånger *ler*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:54

Jag tror allt det är dags att blogga lite igen. Snart. Måste bara få lite tid. Och denna vecka är extremt olämplig. Nästa vecka?   ...

Av Pernilla - 11 maj 2011 11:52

Helt ny! Prislappen kvar, den var för liten :-( Nypris 1199:- nu 400:-! En liten gulnad på ett ställe, fläck? vet inte, men inget som stör, ovanför dragkedjan mitt på magen, om man zoomar bilden kan man se den. Regn och vindjacka, i extremt cool och ...

Av Pernilla - 27 april 2010 00:16

Vet egentligen inte hur denna kunde bli så god, men det blev den....underbart god och nyttig!   Pernillas kyckling och grönsaksgryta     1 st Squash 700 gram kycklingfilé 2 st gul lök 2 st Paprika, röd 2 klyfta ...

Av Pernilla - 26 april 2010 11:39

...gjorde jag mitt senaste blogg-inlägg... Då satt jag också här i Bjästa i just det här huset. Då var det under tio dagar när husägaren var utomlands och behövde kattvakt, nu har vi bott här i snart en månad...fyra personer inneboende hos en annan...

Ovido - Quiz & Flashcards