Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Pernilla - 5 januari 2009 21:39

Snabb middag idag, hade tinat upp en laxfilé så jag dränkte in den i Teryaki-marinad och så fick det dra i ca 30 minuter.

Till det - enkelt som fasen, en färdig broccoligratäng på påse.


That´s it! Piece of cake och riktigt gott!


Tinar kyckling nu så jag kan göra Teryaki-kyckling imorgon....för jag älskar Teryaki...om ni inte provat, gör det! Oerhört smakrikt men inte starkt. Japansk!

Av Pernilla - 5 januari 2009 21:13

Man säger att ögonen är själens spegel, och det ligger otroligt mycket i det. När jag kommer till djur exempelvis så går jag enormt mycket på deras blick.


Men, det var inte så djup jag tänkte bli nu...jag ville bara säga - att jag älskar smink...har gjort det sen jag var liten och min moster hade en färgaffär med smink. Jag fick ofta en massa prover av henne och det var som julafton för mig! Oj vad spännande det var!


Mitt förhållande till smink är...jag älskar att använda det och se hur man kan förändra, det blir lite som konst...

Jag gillar oftast dyrt smink (tyvärr) eftersom man helt enkelt oftast får vad man betalar för.

Favorit på exvis ögonskugg-sidan är helt klart Make Up Store, de har oerhört bra pigment i sina skuggor som sitter otroligt bra, hela dagen och natten...jag använder de ofta som eyeliner med, med en smal pensel och blött med lite vatten. Perfekt!

Om vi kommer in på underlagssidan så diggar jag mineralsminket I.d Kostar men är super för hyn och är verkligen bra. Man lägger bara tills man är nöjd med täckningen, lite eller mycket.

En av få smink-saker som jag inte köper de dyrare märkena är på Mascara, där finns så många bra i 150:- klassen.


I jul fick jag en julklapp av en vän, han hade köpt en mascara, läppglans och ögonskugga, i precis de färger jag gillar och de märken jag brukar köpa...tror han snokat i min sminkväska innan ;-)

Coolt med kille som har sån koll!


Så, måste man vara fåfäng för att älska smink? Nope! verkligen inte...jag kan lika gärna åka osminkad till jobb eller affär eller så.

Men om jag hinner OCH har lust - så sminkar jag mig gärna. Och jag har ingen standardsminkning, jag varierar mycket med färger och annat.


Tror jag ska skriva ned lite tips framöver....mest för att jag ska ha det nedskrivet själv :-)


På bilderna får ni ursäkta mina oplockade ögonbryn...det är rätt avslöjande med närbilder...

Första bilden går sminkningen i lila och den andra i brunt.

Av Pernilla - 5 januari 2009 14:46

Kenth och Louise Krönell!

Av Pernilla - 5 januari 2009 14:39

Wille har musiköra..vilket jag är oerhört glad över! Han kommer ihåg sånger, och då menar jag melodier, hur lätt som helst.

Han nynnar dagligen på Seven nation army med White Stripes....

Kunde inte komma ihåg att jag spelat den skivan för honom än fast jag har den, så kom S på att de spelade den på en Modo-match vi såg med Wille i höstas....den sitter fortfarande i hans lilla hjärna...


Lyssna på den!

http://se.youtube.com/watch?v=6j7huh5Egew

Ovido - Quiz & Flashcards