Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Pernilla - 22 januari 2009 18:34

För er som inte vet...finns en jättebra sida med recept om man har dålig fantasi fö tillfället.


http://www.tasteline.com/Search/Search-by-ingredient/


Skriv in vad ni har hemma och du får ett matchande recept - smart va?

Av Pernilla - 22 januari 2009 13:45

Dagens lunch till Wille och Sören



Pernillas Ugnspannkaka Small


4 dl standardmjölk

2 ägg

1,5 dl mjöl

salt

smör

fläsk


Vispa ihop mjölet med lite flytande margarin och väldigt lite av mjölken, så att det blir som en degklump. Häll sen över den i mjölken och vispa upp till en slät smet. Första momentet gör jag för att mjölet lättare ska blandas med mjölken.

Vispa sen i äggen ett i taget. Salta lite lite.

Smält lite smör i ugnsformen, en sån som tar upp sa halva ugnen, dvs inte en hel ugnsplåt.

Stek fläskbitarna, lägg sedan över dem i formen och häll smeten över.

In ugnen 225 grader, mitt i, ca 25 minuter.


Piece of cake!

Av Pernilla - 22 januari 2009 12:13

Jag har alltid gillat klockor...kom ihåg den finaste jag tyckte jag sett (på den tiden), en klocka jag fick på min konfirmationsdag med små "diamanter" på :-)


Sedan dess har många klockor vart mina favoriter, har många, många...just nu är denna vita från Dolce & Gabbana min favorit, William hjälpte mig att välja :-)

(fast han tyckte att den gröna plastklockan med dinosaurier var aaaaaningen coolare...)

Av Pernilla - 22 januari 2009 12:11

jag älskar våra latte-muggar från Pop Shop i Umeå :-)

har även frukostskålar i samma design - Me Like!

Av Pernilla - 22 januari 2009 11:27

Senaste rapporten från Island...



"I will get my sister to make new photos off Kristinn Boði - since he
is now in her care - but... I know he has grown a lot - for they call the
foals that came to stay at their horsestable GIANTS- GIANTS AS IN TROLLS! -... so you know what you had to buy ... "stairway to heaven" :-))) ..."



Hahaha...låter ju bra det :-)

Ovido - Quiz & Flashcards