Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Pernilla - 7 januari 2009 23:36

Åh så gott och enkelt!


Chicken Teryaki

Två kycklingfiléer (färdiga)

En burk teryakisås

En halv påse wokgrönsaker

Ris

Rivna morötter

Riven vitkål


Stek upp wokgrönsakerna enligt förpackningen, tärna kycklingen och blanda i stekpannan, höll över såsen, puttre några minuter - Klart!

Servera med ris ock rivna grönsaker :-)

Piece of cake!


Jag brukar köpa en tvåkilosförpackning av Kronfågels kycklingfiléer, är lite kräsen när det gäller kycklingfiléer. Tillagar sedan allihopa i ugnen efter att de tinat, det bli många middagar av det!

Av Pernilla - 7 januari 2009 19:41

Enligt den kinesiska kalendern blir det en flicka...

Enligt ringtestet (2 gr) blir det en flicka...

Enligt gamla sägner säger 4 av 5 svar att det blir en flicka...

Enligt min mosters dröm är det en flicka...

Enligt min pappas sambo är det en flicka...

Enligt min känsla är det en flicka...



Så, det skulle inte förvåna mig om det är en liten kille som tittar ut!!!

Av Pernilla - 7 januari 2009 18:29

Fattar inte hur jag gör det? Hittar så underbara människor som tar hand om mig *ler*


Först min härliga frisör Mia - hon är supertrevlig, Wille älskar henne och hon får det precis som jag vill ha det! Alla skulle ha en frisör som henne :-)


Sen Malin, som fixar mina naglar var tredje vecka, hon är också en superhärlig tjej med skinn på näsan, härlig inställning till livet och sen är hon duktig med...en sån man kan surra om allt med.
Idag fixade hon mina naglar hemma hos sig (hon har en sexmånaders bebis) och som vanligt ville min son följa med. Han älskar att fara till "Nagelhuset" som han kallar det :-)

När vi så åkte därifrån så fick vi med oss en hel säck med sån där pusselmatta, alltså stora mjuka puzzelbitar som blir en lekmatta när man byggt ihop. Det var tre olika puzzel med en massa bitar i varje. Och för Wille som älskar puzzel var det en höjdare! När jag åkte på jobbet satt han nere i källaren (där vi håller på att fixa lekrum till honom och där det finns mycket space) och byggde på sin lekmatta.


Förresten hämtade jag ut mitt Playstation idag, gissa vem som var först att spela? Jo, han som "inte alls tycker om TV-spel"...

I told you...;-)

Av Pernilla - 7 januari 2009 18:21

Visste ni att journalister har ett av de farligaste yrkena i världen? (om man bortser från tex soldater och sånt)

Men vi är mest utsatta för dödshot och är en av de yrkesgrupper som blir dödade "ofta".

Nu är Sverige någorlunda förskonade från detta ännu men en hel del hot och incidenter inträffar.

Vad många inte tänker på är att VI är en del av den så viktiga demokratin. VI kan föra fram orättvisor i offentlighetens ljus på ett annat sätt än alla andra.

Men det ger oss också ett enormt ansvar och alla inom yrkeskåren är tyvärr inte renhåriga...


MEN  - det är också ett av världens roligaste yrken! Och jag har provat massor...

Jag går till jobbet med glädje! Ok att det känns tungt nu när man är gravid och jobbar kväll óch har mycket att göra, men i övrigt så älskar jag mitt jobb :-)


Ännu ett blodigt år för journalistiken
104 journalister och mediaarbetare omkom under 2008. De flesta mördade på grund av sitt yrke. Det är en minskning mot de tre senaste årens rekordnivåer.
- Minskningen av antal mördade journalister är goda nyheter. Tyvärr ger det inte så mycket tröst till de som fortsätter riskera sina liv för att kunna utföra sina jobb, säger IFJs ordförande Jim Boumelha.
International Federation of Journalists, IFJ, har sammanställt rapporten tillsammans med International News Safety Institue, INSI. Irak är det land som toppar listan, strax därefter kommer Indien och Mexiko.

Totalt dödade: 104
Dödsfall i olyckor: 20
Även 2009 fick en dyster start med tre dödsfall under de fyra första dagarna, två stycken i ett självmordsattentat i Pakistan och en vid skottlossning i Somalia.

Hämtat från www.sjf.se

Ovido - Quiz & Flashcards